Dacia a ajuns un brand de succes, iar Renault se mândrește în aceste zile cu lovitura dată de Dacia în Europa. Conform datelor din piață, brandul românesc a ajuns mașina vedetă într-o țară cu nivel ridicat de trai, ceea ce am putea spune că este o surpriză de proporții.
După preluarea producției de la Mioveni de gigantul Renault, marca românească Dacia a reușit să crească, atât ca imagine, cât și ca număr de mașini vândute pe piețele de desfacere. În ceea ce privește Elveția, o țară cu extrem de multă opulență și milionari pe metrul pătrat, Renault lua decizia în 2009 de a încerca să-și vândă noul produs aici.
Datele statistice arată numărul de mașini vândute de Dacia în Elveția între 2009 și 2020 a crescut în această perioadă, de la aproximativ 2.200 de unități vândute în 2009 la puțin sub 8.000 de unități vândute în 2019. Deși s-a observat o creștere generală a vânzărilor în perioada analizată, vânzările anuale au început să scadă după 2017.
Dar, cu toate astea, în anul care tocmai s-a încheiat, Dacia Renault a avut o creștere importantă, conform Profit.ro, în condițiile în care piața elevțiană de vânzări a scăzut, iar procentul a ajuns la 5%. În același an financiar, elvețienii au cumpărat aproximativ cu 23% mai mult față de anul 2021, asta însemnând aproximativ 7.300 de unități, la prima mână.
Cota de piață a brandului românesc pe piața elvețiană este situat acum la 3,2%, și cum era de așteptat, Sandero a ținut steagul sus, fiind cel mai vândut model de la Mioveni cumpărat de elvețieni, cu peste 3.100 de unități.
Noul SUV Duster a înregistrat și el o creștere a vânzărilor, procentul fiind undeva la d20%, asta însemnând undeva la 2.400 de unități vândute în gama sa, la fel întâmplându-se și cu noul model electric, Dacia Spring, care a reușit să crească la 600 de unități vândute pe piața din Elveția.
Conform unui raport al companiei, vânzările grupului Renault au crescut cu 4,3% la nivel mondial, asta reprezentând o creștere pe piață de 0,8%, iar în acest total, apar și vânzările mărcii Dacia care au crescut cu 13,3%.
De cealaltă parte, în Elveția existau 133 de întreprinderi producătoare de autovehicule, remorci și semiremorci. În pofida scăderii numărului de întreprinderi din cadrul acestei industrii, valoarea producției din industria constructoare de automobile a atins un vârf de 1,62 miliarde de euro în 2016, iar cifrele pentru 2017 se situau aproximativ la nivelul din 2014.
Pentru anul 2022 s-a înregistrat o scădere notabilă a vânzărilor de autovehicule. Cu toate acestea, în timp ce înmatriculările noi au fost, în general, în scădere, numărul de mașini cu combustibil alternativ vândute a crescut în mod proeminent, cu aproape 19 procente între 2017 și 2018.
Acest lucru a sugerat o mai mare conștientizare în ceea ce privește impactul asupra mediului al motoarelor cu combustie și al poluării, dar este posibil să fi fost, de asemenea, rezultatul faptului că au devenit disponibile mai multe stații de încărcare a vehiculelor electrice.
Locuitorii elvețieni au preferat în mod clar să cumpere mașini germane. Dintre cele mai vândute cinci mărci de mașini în 2018, patru au fost germane, Volkswagen fiind liderul. Producătorul de mașini de lux Mercedes a ocupat locul al doilea, după ce a vândut 25.661 de unități în acel an.