S-a aflat care este gigantul asiatic care vrea să cumpere o parte din Dacia. Sunt anunțate schimbări mari la fabrica din Pitești după ce conducerea ar vrea să separe fabrica de motoare și cutii de viteze. Ce se întâmplă cu uzina de la Mioveni, vezi un pic mai jos.
Schimbări importante se întrevăd la Dacia Pitești. Conducerea Dacia vrea ca fabrica de motoare și cutii de viteze să fie separată de producție, astfel că 40% dintre acțiuni se pare că vor ajunge la chinezii de la compania Geely, arată surse din piață.
Renault România urmează să dețină tot 40% din fabrica respectivă, iar restul de 20% din acțiuni va reveni companiei Saudi Aramco.
„Este vorba doar de partea de motoare termice, nu și producția de mașini. Aceasta rămâne ca și până acum, în proprietatea Renault”, au spus surse apropiate discuțiilor pentru Libertatea.
Membrii sindicatului Dacia au luat și ei cunoștință de zvonurile vehiculate, însă nu au încă nici o informație oficială. Un anunț din partea grupului francez Renault este așteptat să se facă în luna noiembrie.
„Astfel de ipoteze le-am auzit și noi, dar nu există nimic oficial. La început de noiembrie vor fi făcute publice planurile.
Separarea va exista între producția de autovehicule și cea de motoare, trebuia să fie făcut un anunț în luna septembrie, dar există negocieri în continuare și nu știm mai multe.
O altă societate dacă va fi, tot cu noi va discuta, va negocia”, a afirmat Viorel Ungureanu, președintele Sindicatului Dacia.
Pe de altă parte, se pare că grupul francez Renault stă bine financiar datorită vânzărilor făcute de Dacia, care au crescut cu 11,3%, în timp ce vânzările de automobile marca Renault s-au contractat cu 8,7%. În acest fel, succesul Dacia compensează prăbușirea vânzărilor mărcii Renault.
De asemenea, în primele 9 luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3%, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi în vânzări.
Dacia a depășit la înmatriculări, în Europa, mărci cum sunt Fiat, Citroen, Opel sau Seat.
Chiar și așa, vânzările sunt sub nivelul anului 2019, timp în care constructorii auto se confruntă în continuare cu o serie de probleme grave cum ar fi lipsa cipurilor, precum şi criza energetică.