Majoritatea șoferilor români preferă să plece din țară și să caute un loc de muncă mai bun în alea țări din vestul și nordul Europei. Condițiile de muncă sunt mult mai bune și salariul este mai mare, cu toate că faptul că sunt departe de casă nu îi încântă. În funcție de țară și de firmă, salariile diferă. Un lucru este sigur, sunt mult mai mare față de cele din România.
Drumurile din străinătate sunt mult mai calitative față de cele de la noi. Acesta este un avantaj enorm, mai ales atunci când lucrezi pe comunitate. Atunci când ești șofer de tir, vei conduce atât pe autostrăzi, cât și pe drumuri secundare. Ambele fiind la fel de bune. Camioanele oferite de firme sunt de ultimă generație, dotate cu toate sistemele ce îți ușurează munca. Camioanele nu au fost niciodată atât de bine echipate și mai ușor de condus decât acum. Cabinele tirurilor este locul în care șoferii trăiesc.
Ele sunt dotate cu pat, aer condiționat, frigider, încălzitor de parcare și multe alte opțiuni. De asemenea, se mai adaugă și sistemele de monitorizare prin GPS, sisteme audio de cea mai înaltă calitate etc. Deci, cabinele îți oferă tot ce ai nevoie pentru a avea o ședere cât mai plăcută. Atât în timpul condusului, cât și atunci când faci repaus.
Un alt avantaj atunci când lucrezi pe comunitate este că poți conduce alături de tine cu cineva drag. Fie că este un prieten, soția, văr, nu contează. Singurul criteriu pe care partenerul tău trebuie să îl îndeplinească este să aibă permis de conducere categoria C+E. Atunci când lucrezi cu cineva drag, timpul va trece mult mai repede și munca ți se va părea mai ușoară.
Din păcate, mulți șoferi se confruntă cu probleme atunci când se află în parcări. Există hoți de motorină ce atacă în special noaptea, atunci când șoferii dorm. Cele mai dese cazuri sunt înregistrate în Italia și Spania. Hoții reușesc să golească rezervoarele într-un timp destul de scurt, lăsându-i pe șoferi în pană. Există cazuri în care șoferii care au îndrăzniți să-i confrunte pe hoți au fost răniți sau chiar uciși.
Salariul lunar al unui șofer român ce lucrează pe camion depinde, desigur, în funcție de țară și de firmă. În mare, salariile sunt în jur de 2.000 – 3.000 de euro. Ei lucrează sub anumite condiții și nu sunt obligați de către patroni să folosească magnetul sau să lucreze peste program, față de alți șoferi ce au întâmpinat aceste probleme în țară. De exemplu, salariul lunar al unui șofer de camion ce lucrează pentru compania Lagermax Autotransport, variază între 1.800 și 2.500 de euro. Firma se ocupă cu logistica pentru transporturile de automobile și autoutilitarelor mici și mijlocii.
„Găsim greu candidați care să lucreze ca șoferi de camion, deși cerințele sunt normale: să aibă atestat profesional de transport agabaritic și permis de conducere pentru camion. Firmele din Vest ne fac concurență, îi atrag cu salarii mai mari și șoferii români preferă să lucreze în alte țări. În Germania, venitul unui șofer de camion depăşeşte 2.000-2.500 de euro net pe lună”, a spus Șerban Popescu, managing director în cadrul companiei Lagermax Autotransport.