Locuri de muncă în perioada crizei sanitare din România. Compania care angajează 450 de oameni

Locuri de muncă în perioada crizei sanitare din România. Compania care angajează 450 de oameni
Locuri de muncă în perioada crizei sanitare din România. Compania care angajează 450 de oameni

O companie angajează de urgență 450 de persoane, iar interviurile sunt organizate la telefon sau online. Din informarea companiei se constată și posturile disponibile, dar și detalii privind formarea profesională.

Locuri de muncă în perioada crizei sanitare din România

Astfel că, Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieţei locale de business process outsourcing (BPO) vrea creșterea echipei în următoarea perioadă cu aproximativ 450 angajaţi noi pentru a susține proiectele aflate în derulare, dar și pe cele nou adăugate chiar în contextul pandemiei coronavirus. Prin urmare, compania desfășoară în această perioadă, doar interviuri remote, prin telefon sau videoconferințe.

“Chiar şi în această perioadă extrem de dificilă, în care multe industrii nu doar că nu mai recrutează, dar fac concedieri sau trimit personalul în şomaj tehnic, CGS România va continua angajările deoarece cererea de servicii de suport care vine spre noi este în creştere. Angajările le facem, în acest moment, în special pentru a integra contractele nou semnate în această perioadă, dar şi ca urmare a lărgirii celor existente.

Faptul că multe business-uri s-au mutat online, iar multe companii care au centre de suport în Asia – lovită puternic de situaţia de pandemie, face ca nevoia pentru serviciile de externalizare să crească. Drept urmare, suntem implicaţi în diverse proiecte de customer support, technical support, dar şi back-office”, a precizat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România, potrivit adevărul.ro.

CGS România are capacitatea de a prelua proiecte noi

Tot acesta a subliniat și că odată cu criza de COVID-19 au fost preluate și se implementează deja proiecte noi. Acest fapt a fost determinat de aspectul că unele piețe au avut de suferit în acest context, iar companiile care aveau externalizate anumite activități în aaceste zone au fost nevoite să se reorienteze către alți furnizori cu care lucrau deja sau către unii noi din alte regiuni, printre care și România. Așaadar, cele mai multe proiecte noi vin de la clienți cu contracte de externalizare sau centre de supot în în Filipine, India sau Nord-Vestul Africii, zone în care conexiunea la Internet este deficitară, iar implementarea unui sistem de telemuncă se poate realiza limitat.

CGS România are astfel capacitatea de a prelua proiecte noi, chiar şi în această perioadă, întrucât au fost luate încă din primele momente măsuri de adaptare la telemuncă. În acest moment, 80% din cei cca. 4.000 de angajaţi ai CGS România lucrează de acasă, direct de pe PC-urile puse la dispoziţie de companie.

Sistemul de recrutare

“Şi în ceea ce priveşte noii angajaţi, vom implementa încă de la început un sistem de telemuncă, pornind cu procesul de recrutare, apoi training şi, ulterior, în perioada de muncă propriu-zisă. Am schimbat modul în care se desfăşoară sesiunile de training pe care le asigurăm tuturor celor ce se alătură echipei noastre, astfel încât acestea pot fi susţinute de acasă, CGS asigurând întreg suportul şi echipamentul necesare în vederea desfăşurării normale a activităţii.

Zi de zi căutăm soluţii să ne acomodăm noilor norme de siguranţă, iar acest lucru presupune o atenţie sporită în ceea ce îi priveşte pe actualii angajaţi, dar şi pe viitorii noştri colegi”, a mai adăugat Country Manager-ul companiei.

Potrivit precizărilor lui Vladimir Sterescu, compania este în căutare de angajaţi noi pentru poziţii de specialişti, reprezentanţi relaţii clienţi, referenţi financiari, dar şi tehnicieni sau helpdesk cu abilităţi diverse.

Aceste posturi presupun cunoaşterea unei limbi străine: engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, olandeză, greacă sau poloneză.

Despre posibilii candidaţi, Sterescu a mai spus că este important să fie conştienţi că evenimentele pe care le trăim acum reprezintă doar o perioadă temporară, și că lucrurile vor reintra în normal, astfel că aceştia ar trebui să vizeze companii care să le ofere stabilitate şi posibilitate de evoluţie în carieră.

 Interviuri prin telefon ori videoconferinţă

În ce priveşte metoda de recrutare în această perioadă, toate interviurile se realizează online prin intermediul unor platforme puse la dispoziţie de site-urile de recrutare specifice, sau prin telefon ori alte platforme de videoconferinţă.

“Încă de la începutul pandemiei, compania a pus pe prim plan siguranţa angajaţilor săi, dar şi cea a candidaţilor. Măsurile luate permit echipei actuale să îşi desfăşoare activitatea de acasă, dar vin şi în ajutorul candidaţilor, prin adaptarea procesului de recrutare la noile măsuri de siguranţă.   Astfel, realizăm interviurile telefonic sau cu ajutorul unor platforme video, pentru a le oferi candidaţilor aceeaşi experienţă a unei discuţii profesionale plăcute, atât cu recruiterii, cât si cu echipele de management”, a spus Vladimir Sterescu.

Potrivit spuselor sale, compania menţine, ca şi până acum, toate canalele de recrutare disponibile pentru viitorii candidaţi, adică site-ul şi blogul CGS, site-urile de recrutare specifice, dar şi canalele de social media.

Reprezentantul companiei a mai precizat că, la debutul pandemiei de coronavirus, s-a putut remarca și o scădere a numărului aplicanţilor la poziţiile vacante. Acum însă, trendul este crescător.

“Teoretic, realizarea de interviuri la distanţă nu ne limitează prea mult. Recruiterii pot pune aceleaşi întrebări ca şi până acum, însă lipseşte interacţiunea faţă în faţă şi este astfel redusă percepţia pe care aceştia o pot avea despre personalitatea celor intervievaţi. Având în vedere că singurul element constant pe parcursul conversaţiei este tonalitatea şi cadenţa în exprimare a candidatului, acestea vor reprezenta fundamentul pe care recrutorul îşi va construi feedback-ul ulterior.

De asemenea, acordăm o atenţie sporită modului în care persoana intervievată îşi exprimă părerile despre colectivul în care a lucrat, experienţa profesională anterioară şi, pentru a ne adapta contextului actual, încercăm să suplinim lipsa interacţiunii fizice prin a aloca mai mult timp candidatului în cadrul interviului online. Dacă înainte acesta avea o durată medie de 15-20 de minute, acum timpul s-a dublat”, a adăugat Vladimir Sterescu.

 Training-uri de la distanţă

În funcţie de poziţia pentru care aplică un candidat, acesta va trece prin minim două interviuri, urmând apoi, odată cu angajarea, o perioadă de integrare de cca. 6 săptămâni.

“Realizarea training-urilor pentru noii angajaţi în mod remote poate avea un avantaj major. În prima zi, aceştia resimt o presiune foarte mare deoarece totul este nou – colegii, supervizorii, trainerii, procedurile etc. Când intră însă în training din confortul casei lor, presiunea scade, iar gradul de adaptare şi de înţelegere a noilor noţiuni creşte”, crede managerul CGS.

Urmăriți Playtech.ro și pe