Piața de legume și fructe, dacă vorbim de România nu mai este ceea ce a fost odată. Foarte rar, cel puțin în magazine ca Lidl, regăsim produse naturale authotone. Lidl România, spun datele statistice, este pe primul loc la importul de legume și fructe.
Unul din cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România, Lidl, spun statisticile, a bătut recordurile de importuri. Recordul a fost înregistrat pe segmentul de fructe și legume. Anul trecut Lidl România a deschis cel puțin 30 de magazine la nivel nțional.
Lidl România este fondatorul primei rețele a Băncii Produselor Alimentare din România, care funcționează pe principiile Federației Europene a Băncii Produselor Alimentare. Plecând de la acest aspect datele arată o creștere masivă a importurilor pe acest segment. Asta face ca Lidl România să ocupe un loc fruntaș în acest top, după cei de la Profi.
Când vine vorba de importurile de fructe pe anul 2020, Lidl România ocupă locul întâi pe acest segment, în clasamentul primilor cinci. Ca o comparație, în 2018 Lidl a importat produse agroalimentare în valoare de 6,2 miliarde de euro în ianuarie-octombrie. De atunci volumul de importuri aproape s-a triplat.
Anul 2020 a fost un an al recordurilor pentru retailerul german Lidl. În 2020, Lidl și-a consolidat poziția de principal cumpărător de portocale, mandarine și lămâi din Spania, precum și principalul exportator al acestora.
La acel moment achiziționara 424.000 de tone de citrice de origine spaniolă, după cum a raportat recent lanțul de supermarketuri. Compania a distribuit până la 91% din acest volum către rețeaua sa internațională de peste 11.200 de magazine din aproximativ treizeci de țări.
Compania lucrează îndeaproape cu peste 140 de furnizori de citrice spaniole situate în cea mai mare parte în regiunea mediteraneană, în regiunile Valencia, Andaluzia, Murcia sau Catalonia.
Lanțul cumpără peste 16% din toate fructele și legumele produse în Spania. Aceste importuri reprezintă până la 14% din toate exporturile sale. Conform aceluiași raport, un total de 45.000 de locuri de muncă indirecte și induse în sector sunt deja legate de activitatea lanțului de supermarketuri.
Cu toate astea oficialii Lidl România spun că achiziția de legume și fructe de la producătorii români a crescut, ajungând la peste 90.000 de tone între 2019 și 2020.
„Am sporit oferta de legume și fructe care provin de la cooperative și grupuri de producători locali, toți auditați Global G.A.P. Astfel, cantitatea de legume și fructe românești achiziționată în perioada de raportare (martie 2019 – februarie 2020) a crescut cu 18,37% față de perioada anterioară, ajungând la 92.057 de tone și depășind cantitatea de legume și fructe achiziționată de la furnizori externi”, se arată în ultimul raport de sustenabilitate al Lidl.