Clienții Lidl România au fost surprinși să afle motivul pentru care lanțul lor preferat de supermarketuri a fost amendat de către inspectorii OPC din Alba. Ce au decis instanțele de judecată.
Situație incredibilă pentru Lidl România. Sucursala magazinului din Alba a primit o amendă usturătoare din partea inspectorilor de la Protecția Consumatorilor după ce aceștia au descoperit faptul că reprezentanții magazinului foloseau expresia „Stoc limitat” scrisă pe o foaie pentru a prezenta o ofertă la mai multe produse diferite.
Totul s-a petrecut în urma unui control realizat de comisarii OPC la un magazin Lidl din Alba, acolo unde oficialii firmei au primit o sancțiune materială în valoare de 7000 de lei pentru practici comerciale incorecte.
Amenda dată de inspectorii OPC Alba a fost emisă în data de 9 martie 2021 și a fost contestată de către reprezentații celebrului retailer german Lidl, procesul desfășurându-se în cadrul Judecătoriei Alba Iulia. Magistrații au luat prima decizie în data de 13 octombrie, iar motivarea instanței a fost publicată cu puțin timp în urmă:
„La data de 09 martie 2021 s-a constatat faptul că, în urma controlului tematic un număr de șase produse sunt comercializate în baza unor oferte evidențiate la raft prin etichete de culoare portocalie, în format A5, având înscrise următoarele mențiuni: „stoc limitat”, denumirea produsului, gramajul/cantitatea, prețul de vânzare care este evidențiat pe 1/3 din pagină, prețul pe unitatea de măsură și mențiunea cel mai târziu până la 30.05.2021, fapt ce constituie o practică comercială incorectă, fiind sancționat contravențional”, se arată în motivarea instanțelor de judecată.
Încercând să se apere, reprezentații supermarketului Lidl din Alba au contestat decizia luată de către instanțele de judecată. Oficialii magazinului au subliniat faptul că totul a fost făcut în acord cu legea.
„Mențiunea „stoc limitat” este însoțită de o mențiune explicativă ce indică în mod neechivoc data maximă a perioadei de disponibilitate a produselor – făcând astfel clar și faptul că beneficiul oferit consumatorului este unul de disponibilitate în timp a produselor și nu un beneficiu legat de preț, și care se regăsește în același câmp vizual cu mențiunea în discuție „stoc limitat”.
Astfel, a apreciat că numai un consumator nediligent și neatent, care nu citește toate informațiile puse la dispoziție de operatorul economic prin afișare la raft ar putea fi indus în eroare de semnificația sintagmei utilizate „stoc limitat”, ceea ce nu se poate imputa Lidl”, se mai arată în motivare.
Deși inspectorii OPC au susținut că felul în care a fost prezentată oferta ar fi fost considerată o practică comercială incorectă, într-un final magistrații au anulat amenda de 7000 de lei, susținând că totul s-ar fi desfășurat în limitele legale.