Proprietarul Lidl, Schwarz Group, a achiziționat una dintre cele mai mari piețe online din Germania, sugerând că retailerul ar putea urmări o extindere a comerțului electronic.
Potrivit directorului executiv al grupului, Rolf Schumann, Real.de va fi „o componentă esențială a ofertei noastre viitoare”. „Combinația de afaceri cu cărămidă și tranzacționare online ne va deschide oportunități suplimentare. Acest lucru oferă clienților noștri noi avantaje ”, a adăugat el. Site-ul va fi tranzacționat acum sub marca soră Lidl, Kaufland, și indică interesul crescut al grupurilor pentru comerțul electronic, care a fost accelerat în timpul crizei sanitare.
Conform celor mai recente date de la Kantar și Nielsen, creșterea de obicei dramatică a cotei de piață a Lidl a fost scăzută din cauza lipsei de servicii online, în timp ce cota de piață a alimentelor online s-a dublat de la începutul pandemiei. Acest lucru a forțat Lidl să exploreze noi metode de furnizare a livrării online, menținând în același timp costuri reduse, inclusiv testarea unei noi inițiative click & collect într-un număr mare de magazine din Polonia.
Clienții își pot comanda articolele online pentru a fi alese de personalul Lidl. La începutul lunii mai, a fost dezvăluit faptul că Schwarz Group intră pe Amazon lansând propriul serviciu de cloud computing pentru comercianții terți. Schwarz Group, care deține atât Lidl, cât și Kaufland, își lansează propriul rival pentru Amazon Web Services (AWS) în urma achiziției recente a specialistului în software Camao IDC.
În SUA, el a colaborat, de asemenea, cu firma de livrare Shipt, pentru a oferi livrare la domiciliu, după ce anul trecut a avut oferte similare cu partenerii din Spania și Irlanda. În timp ce o piață Lidl este încă o chestiune de speculații, alți rivali europeni precum Carrefour și-au lansat propriile piețe cu rezultate bune, conform chargedretail.co.uk.
Grupul Schwarz este în România din 2005 prin divizia Kaufland. Acesta a intrat pe piața locală în anul 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproape 100 de magazine de discount Plus. În 2011, magazinele Plus au devenit Lidl, iar în 2021 rețeaua a ajuns la peste 290 de magazine, 5 sedii logistice și 9000 de angajați. Afacerea Lidl a trecut în 2019 de 10 miliarde de lei.