Cu toate că oferă o experiență plăcută clienților, toate magazinele din țară bucurându-se de un succes uriaș în rândul românilor, celebrul retailer a ajuns într-o situație neplăcută. Lidl a fost dat în judecată de o angajată. Motivul invocat de femeia care își caută dreptatea în instanță nu face deloc cinste companiei.
O angajată a dat în judecată Lidl. Femeia nu are de gând să renunțe la proces, dorind să își facă dreptate în instanță și cere o sumă importantă de la retailer ca despăgubiri morale și materiale.
Procesul a fost deschis la Iași. Angajata a cerut magistraților ca Lidl să fie obligat să plătească daune materiale în valoare de 17.500 de lei și daune morale de 10.000 de euro. Solicitarea a fost respinsă, în prima fază, de Tribunal, însă femeia a contestat decizia la Curtea de Apel.
Urmează ca instanța să stabilească primul termen al apelului, magistrații fiind cei care vor decide ce se va întâmpla în continuare cu procesul în care este implicat Lidl.
Angajata a decis să apeleze la instanță în 2020. Ieșeanca a precizat, în cererea de chemare în judecată, că are un contract de muncă pe perioadă nedeterminată cu Lidl din data de 2 februarie 2012. Femeia lucrează pe postul de casier în cadrul Magazinului 2, din zona Galata.
Potrivit acesteia, în august 2019, reprezentanți ai conducerii magazinului le-au spus mai multor angajați să participe la o competiție sportivă ce fusese organizată de grupul de magazine din București, ce s-a desfășurat în perioada 31 august – 1 septembrie 2019, ea fiind înscrisă în echipa de volei. O experiență ce s-a încheiat cu un transport de urgență la un spital din Capitală.
„Am fost înscrisă în echipa de volei și am jucat două meciuri. La al doilea meci, din cauza suprafeței degradate a pardoselii sălii de sport în care s-a desfășurat activitatea, am suferit o accidentare la genunchiul drept. Am fost transportată de urgență la Spitalul Universitar „Elias”, din București.
Acolo am fost diagnosticată cu entorsă la genunchiul drept și am primit o recomandare de a efectua un RMN. Odată ajunsă la Iași, am continuat investigațiile medicale. Am fost internată la Spitalul „Sfântul Spiridon”, din Iași. Aici, am fost diagnosticată cu dezinserție proximală a ligamentului încrucișat anterior”, a precizat femeia în faţa instanței.
După externare, a fost obligată să facă numeroase ședințe de fizioterapie și kinetoterapie. Costurile acestora, dar și ale tratamentului medicamentos pe care a trebuit să îl ia au fost suportate din propriul buzunar. În opinia sa, însă, cheltuielile ar fi trebuit să fie acoperite de companie.
„Lidl Discount SRL are obligația de a suporta cheltuielile efectuate, iar daunele morale sunt solicitate pentru suferințele pe care le-am îndurat, pentru diminuarea capacității de muncă, pentru riscurile pe care le voi avea în viitor cu privire la vulnerabilitatea piciorului accidentat”, a declarat angajata în fața magistraţilor.
Reprezenții Lidl au formulat o întâmpinare prin care au cerut respingerea acțiunii ca neîntemeiată, motivând lipsa oricărei culpe în producerea accidentului.
„Am încheiat un contract de prestări servicii cu o altă societate organizatoare de evenimente, care s-a ocupat de organizarea evenimentului respectiv. Evenimentul organizat presupunea competiţii de volei şi fotbal ce se desfăşurau în afara programului de lucru, înscrierile fiind voluntare.
În momentul în care efectua exerciţii fizice de încăzire, reclamanta s-a dezechilibrat şi a căzut, fiind transportată la spital. Incidentul din 31 august 2019 a fost investigat şi s-a întocmit procesul verbal de cercetare nr. 147/12.02.2020, care a concluzionat că nu s-au constatat încălcări ale prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă”, au explicat reprezentanții Lidl.