Legumele care trebuie consumate în luna mai. Ce beneficii nemaivăzute au

Legumele care trebuie consumate în luna mai. Ce beneficii nemaivăzute au
Legumele care trebuie consumate in luna mai. Ce beneficii nemaivazute au

Luna mai se apropie cu pași rapizi, iar gospodinele fac liste pentru cumpărături. Se grăbesc să meargă la piață, de unde să procure legume și fructe proaspete. Poate nu te-ai gândit la asta, până acum, dar iată care sunt alimentele recomandate pentru consum în luna lui Florar. Au beneficii miraculoase asupra organismului.

Ce legume și fructe trebuie consumate în mai

Legumele de primăvară sunt bogate în substanțe nutrivite benefice pentru organismul nostru. În luna lui Florar, gospodinele se îngrămădesc în piețe și supermarketuri, pentru a face stocul în cămară.

Printre cele mai recomandate alimente de consum, din acest sezon, se numără legume precum roşii, castraveţi, vinete, ardei, ţelină, morcovi, ceapă, mazăre, fasole verde, sfeclă roşie, pastranac, gulii, rozmarin, flori de soc, chiar şi busuioc şi muguri de brad în a două jumătate a lunii mai.

Când vine vorba de fructe, românii optează pentru fructele de pădure precum căpșunele și zmeura, dar și celebrele cireşe de mai, caisele timpurii, merele, corcoduşele și perele.

Legumele și fructele reprezintă o sursă bogată în proteine, vitamine și nutrienți necesare pentru o bună funcționare a organismului uman.

Ele sunt recomandate pe tot parcursul anului, în special în perioadele aglomerate cantitativ de mâncăruri bogate în grăsimi, precum mesele festive de Paște sau Crăciun.

Ce este recomandat să mâncăm de Paște

Pentru că ne apropiem tot mai mult de sărbătorile pascale, Paștele ortodox fiind celebrat duminică, 24 aprilie, românii se pregătesc să se înfrupte din preparate consistente.

Mihaela Bilic, medic nutriționist, atrage atenția asupra celei mai mari greșeli pe care gurmanzii o pot face la masa de Paște, aceea de a mânca mult și repede.

Pe lângă faptul că riscăm să ni se facă rău, specialistul avertizează că pofticioșii pot ajunge și la intervenții medicale, dacă nu consumăm preparatele noastre favorite într-un mod cumpătat și în porții decente.

„Cred că cel mai bine ar fi să încercăm să nu mâncăm totul la o masă. Aici este greșeala, nu neapărat că sunt multe feluri de mâncare, cât faptul că mâncăm mult o dată. Și mâncăm mult la o singură masă.”, a spuns medicul nutriționist în emisiunea Vorbește lumea de la PRO TV.

Specialiștii recomandă ca oamenii să consume câte puțin din toate, pentru ca organismul să digere mâncarea într-un timp propice.