Leguma ignorată de români, dar preferată de moldoveni. Ce beneficii nebănuite are

Conopida, leguma cu cele mai multe beneficii pentru sănătate

Deși este o legumă comună și des folosită, conopida, puțină lume știe, are beneficii neștiute pentru sănătate. În zona de est a țării, în Moldova, conopida este folosită des în masa de zi cu zi. Se pare că moldovenii știu mai multe despre ea decât restul românilor.

Conopida, leguma cu cele mai multe beneficii pentru sănătate

Dacă nu știați, pentru început trebuie să vă spunem că această legumă, conopida conține foarte mulți nutrienți. Bogată în fibre, leguma este una din cele mai prezente pe masa românilor din estul țării, și pentru conținutul mare de antioxidanți pe care-i are.

Conopida, deși preparată prin fierbere, este printre puținele legume care nu-și pierde aceste proprietăți. O putem găti sub formă de salată, mâncare de conopidă, se poate adăuga la ciorbe și, bineînțeles, o regăsim și printre murăturile de iarnă. Și în acest caz, când o punem la murat, conopida nu-și pierde proprietățile curative.

Leguma cu proprietăți antiinflamatoare și anti-îmbătrânire

Conopida se regăsesște, de la crustă de pizza la cereale fierbinți , înlocuind orezul în boluri fără cereale, cartofi prăjiți, sushi și multe altele. Creșterea statutului acestei legume albe poate fi o surpriză pentru unii, dar are sens din punct de vedere nutrițional. Iată șase motive pentru care ar trebui să sari pe căruciorul conopidei.

1.Conopida este antiinflamatoare

Se știe că compușii bioactivi găsiți în conopidă reduc inflamația. Legumele sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți, inclusiv tipuri cunoscute pentru a contracara stresul oxidativ. Pe scurt, stresul oxidativ apare atunci când există un dezechilibru între producerea de radicali liberi care dăunează celulelor și capacitatea organismului de a contracara efectele lor dăunătoare, care includ îmbătrânirea prematură și riscul de boală.

 

2.Reduce bolile de inimă și cancerul

Conopida este un membru al familiei de legume crucifere, care include, de asemenea, varza de Bruxelles, varza, broccoli, varza, verdeață și bok choy. Ca atare, ajută la reducerea riscului atât al bolilor de inimă, cât și al cancerului. Legumele crucifere conțin substanțe naturale care protejează coturile și ramurile vaselor de sânge, fiind un puternic protector al inimii tale.

S-a demonstrat că substanțele naturale din conopidă dezactivează substanțele cauzatoare de cancer și opresc creșterea și răspândirea cancerului. Studiile existente a arătat o relație inversă între aportul de legume crucifere și riscurile de boli de inimă, cancer și deces din orice cauză, făcând conopida un aliment cheie care protejează sănătatea.

 

3.Conopida combate îmbătrânirea

Unele studii arată că substanțele naturale din conopidă, cum ar fi sulforaphane, pot influența genele în moduri care încetinesc procesul biochimic al îmbătrânirii. De asemenea, s-a demonstrat că compușii din conopidă protejează funcția creierului și a sistemului nervos și încetinesc declinul cognitiv legat de vârstă.

 

4.Conopida te ajută să te detoxifiezi

Compușii naturali din conopidă sunt implicați în detoxifiere. Multor profesioniști din domeniul sănătății nu le place cuvântul detoxifiere, deoarece este adesea suprautilizat și exagerat. Însă detoxifierea înseamnă, în esență, a ajuta la dezactivarea substanțelor chimice potențial dăunătoare sau expulzarea lor mai repede din corp.

 

5.Conopida este bogată în fibre

Fibra din conopidă, aproape 12 grame, susține sănătatea digestivă. Promovează regularitatea intestinului și hrănește bacterii benefice din intestin legate de antiinflamare, imunitate și dispoziție.

 

6.Conopida ajută la scăparea de kilogramele în plus, în mod sănătos

Fibrele conopidei susțin gestionarea greutății prin creșterea plinătății. Conopida întârzie revenirea foamei și ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și insulină. O cană brută oferă, de asemenea, aproximativ 3,5 uncii de apă, ceea ce ajută la promovarea sațietății. Iar consumul de conopidă în locul orezului alb poate înlocui serios caloriile și carbohidrații.

 

Concluzia

Există modalități aparent nesfârșite de a prepara conopida. Poate fi bătut în smoothie-uri, „îmbogățit” și adăugat la fulgi de ovăz. Sau folosit ca înlocuitor pentru orezul alb în aproape orice fel de mâncare. Conopida poate fi preparată, prăjită la cuptor, preparată cu puțin ulei de măsline de avocado și presărată cu o combinație de sare de mare, turmeric și piper negru. Este fantastică la grătar și stropită cu un pic de pesto fără lactate sau tahini condimentat sau gătit la abur ca piure, aromat cu ulei de măsline extravirgin, usturoi și ierburi proaspete sau uscate.

Așa că, poftă bună și grijă la sănătate!

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI