Lamborghini la fier vechi, în România. Cum și-au asigurat angajații „al 13-lea salariu”

Lamborghini la fier vechi, în România. Cum și-au asigurat angajații „al 13-lea salariu”
Matrițe Lamborghini vândute la fier vechi, în România

O fabrică de componente auto din România a fost închisă după ce mai mulți angajați au furat matrițe Lamborghini în valoare de 200.000 de euro și le-au vândut la fier vechi. Totul a ieșit la iveală după ce angajații care au rămas fără loc de muncă au dat compania în judecată pentru că le-a dat doar 3 salarii compensatorii, în loc de 6.

Cazul uluitor s-a petrecut în localitatea Remetea Mare, din județul Timiș, unde o companie germană a deschis, în 2016, o fabrică de componente auto care producea piese pentru grupul Volkswagen. Au fost angajați 200 de muncitori, care în 2018 au fost concediați, după ce fabrica s-a închis.

Foștii angajați au dat firma în judecată, susținând că au primit doar 3 salarii compensatorii, în loc de 6, cum era prevăzut în contractul colectiv de muncă, scrie Adevărul.

Angajații au vândut matrițe Lamborghini la fier vechi

Într-un alt proces, foștii angajați au cerut instituirea sechestrului asigurator pe conturile companiei și astfel au ieșit la iveală motivele pentru care fabrica a fost închisă. Din întâmpinarea depusă la dosar reiese că unii dintre foștii angajați ar fi furat matrițe Lamborghini în valoare de 200.000 de euro și le-ar fi vândut la fier vechi.

„După începerea activităţii, pârâta a întâmpinnat mai multe categorii de probleme care au făcut ca societatea să nu reuşească să obţină  profit şi nici să  îşi poată  menţine clienţii. Una dintre principalele cauze ale creşterii costurilor societăţii şi ale punerii societăţii în imposibilitatea de a-şi onora comenzile primite (la termen şi la standardele calitative cerute pe piaţa auto de elită) a fost faptul că mai multe matriţe proprietate a Automobili Lamborghini au fost furate de către angajaţi si vândute la fier vechi, faptă care a adus un prejudiciu imens societăţii (de peste 200.000 euro), la tensiuni între angajaţii cu competenţe de control şi personalul productiv, dar, mai ales, a condus la reîncredinţarea comenzilor de către Grupul Volkswagen unei alte societăţi. Societatea Enec Automotive SRL, creată special pentru executarea acestor contracte, a rămas astfel fără clienţi”, se arată în întâmpinarea depusă la dosar.

Se ridică întrebarea firească dacă printre angajații care au dat compania în judecată că nu le-a plătit salariile compensatorii se numără și unii dintre cei care au furat și vândut la fier vechi matrițele Lamborghini. Pentru că dacă e așa, se mai naște o serie de întrebări. Oare ce a fost în mintea lor? Au vrut să își asigure al „13-lea salariu?”

Oricum, cazul scoate la iveală un obicei care s-a împământenit în România pe vremea comunismului și care încă se mai practică și azi: furtul de la locul de muncă. De data asta, a însemnat închiderea unei fabrici și pierderea slujbelor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI