La ce temperatură se setează aerul condiționat al mașinii, astfel încât consumul de combustibil să fie cât mai scăzut? Este sezonul temperaturilor ridicate, iar majoritatea șoferilor folosesc sistemele de aer condiționat aproape tot timpul. Cu toate acestea, nu mulți știu să-l folosească în mod corect. Iată ce trebuie să știi.
Folosirea aerului condiționat de fiecare dată, atunci când vă aflați la volan, în timpul verii, poate ridica anumite probleme legate de suprasolicitare. Desigur, este normal să profităm de aerul condiționat atunci când temperatura de afară crește extrem de mult.
Cu toate acestea, multe persoane nu folosesc în mod corect aerul condiționat. Din această cauză, consumă mult prea multă energie. În primul rând, temperaturile dezvoltate în interiorul autovehiculului vor fi mai mari decât cele din exterior. Din acest motiv, va dura câteva minute până când aerul condiționat începe să funcționeze la putere maximă.
Este indicat să scoateți aerul fierbinte din interiorul mașinii înainte de a porni aerul condiționat. Pentru a face acest lucru, deschideți geamurile din spate ale mașinii. Astfel, veți forța aerul fierbinte să iasă din mașină într-un timp mai scurt, iar aerul condiționat va funcționa la putere maximă.
De asemenea, trebuie să aveți în vedere faptul că folosirea sistemului de aer condiționat în condiții de eficiență maximă nu înseamnă doar o funcționare corectă a sistemului. Prin urmare, nu veți obține fluxul corect de aer dacă filtrul de aer este murdar.
Este indicat să verificați periodic starea acestuia, pentru a vă asigura că este curat. Dacă este murdar, ar trebui să-l schimbați. Filtrul de aer este ușor de schimbat, însă dacă nu vă pricepeți, este indicat să apelați la serviciile unui mecanic.
Cu toții știm că folosirea aerului condiționat crește consumul de carburant al mașinii. Nu este o veste tocmai bună, având în vedere prețurile la carburant din prezent. Consumul de combustibil în astfel de cazuri este influențat de diferența dintre temperatura de afară și temperatura din mașină.
De exemplu. dacă încercați să obțineți o diferență de temperatură dintre mediul extern și cel intern de 5 grade, consumul va fi mult mai mic, decât atunci când vreți să reduceți temperatura cu 15 grade, potrivit dailydriven.ro.
Specialiștii recomandă o diferență de 6-8 grade între temperatura exterioară și cea interioară. De asemenea, trebuie luate în considerare vechimea mașinii și performanța sistemului de aer condiționat.
De regulă, atunci când folosim aerul condiționat, consumul de combustibil suplimentar va fi cuprins între 0,5 – 1,5 litri per 100 de kilometri. Mașinile mai vechi pot avea un consum mai mare. Cele mai performate pot avea nevoie de chiar mai puțin de 0,5 litri de carburant per 100 de kilometri.
Prețul carburanților a crescut enorm în ultima perioadă. Chiar dacă Guvernul a oferit reducerea de 50 de bani per litru de combustibil, prețurile rămân cele mai ridicate din ultimii ani. Șoferii nu sunt mulțumiți, însă combustibilul este o necesitate pentru mulți, așa că nu au de ales.
Potrivit specialiștilor, există anumite metode prin care șoferii pot reduce consumul de combustibil considerabil. Iată câteva sfaturi:
Conducerea cu o viteză moderată vă va scuti de câțiva litri de combustibil. De exemplu, reducerea vitezei pe autostradă de la 130 km/oră la 110 km/oră economisește un litru de combustibil la 100 de kilometri. Pierderea de timp este una neglijabilă, diferența de viteză fiind una mică. De asemenea, reduceți și riscul de amenzi.
Probabil că mulți șoferi știu deja acest lucru. O mașină cu motorul rece consumă mai mult combustibil decât una cu motorul încălzit. Prin urmare, nu forțați motorul în primii kilometri, cel puțin până când se încălzește.
Cel mai indicat este să conduceți cu viteză redusă primii câțiva kilometri. Lăsarea mașinii la ralanti pentru câteva minute nu este o idee bună, deoarece motorul nu se va încălzi la fel de repede față de condusul la viteză redusă câțiva kilometri.
Da, într-adevăr, în unele situații este greu să faceți acest lucru, mai ales atunci când este trafic. Cu toate acestea, veți avea consum mai mare dacă accelerați brusc, apoi frânați, iar mai apoi accelerați brusc din nou. Încercați să mențineți o viteză constantă atunci când se poate.
De regulă, viteza ideală, în ceea ce privește turațiile, este de circa 3.000 de rotații/min pentru motoarele pe benzină și 2.400 rpm pentru cele diesel. Cel mai indicat este să verificați aceste cifre, deoarece ele diferă în funcție de capacitatea cilindrică a motorului.