20 sept. 2018 | 15:20

La ce nu te gândești când te plângi că CFR e lent și trenurile mereu întârzie

Social
La ce nu te gândești când te plângi că CFR e lent și trenurile mereu întârzie

Asociația Pro Infrastructură avertizează că până în 2030 sau 2040, s-ar putea ca România să rămână fără căi ferate. Infrastructura feroviară este pe butuci și se degradează ușor, dar sigur.

Nu e chiar o noutate, știm cu toții că CFR-ul ruginește vizibil, la propriu și la figurat.

Toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps! 75% din șine, 65% din poduri, 50% din terasamente și 90% din catenare au durata de viață expirată și au nevoie urgentă de reparații capitale, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură.

Liniile pot fi periculoase chiar și dacă sunt exploatate la parametri normali și, prin urmare, CFR Infrastructură este nevoită să impună sute de restricții drastice de viteză și de tonaj. În prezent, sunt peste 1.000 de kilometri restricționați și sunt puncte unde trenurile trebuie să încetinească chiar și până la 5 km/h ca să nu deraieze.

Sunt însă doar “măsuri” de bun simț ce țin de experiența conductorilor, dar riscul de accidente feroviare este în continuare ridicat, iar pericolul crește de la an la an.

În cadrul postării este amintit cazul deraierii unui tren de anul trecut. AGIFER (organismul de investigații feroviare) a publicat recent un raport final în cazul deraierii trenului IR1765 Timișoara-Iași în gara Dej Călători în septembrie 2017. Documentul prezintă o situație dramatică.

Astfel, trenul care leagă Moldova de Ardeal și Banat a deraiat pe o linie care a fost reparată substanțial ultima oară acum 30 de ani, adică în 1988! Șina era atât de degradată încât viteza maximă permisă fusese scăzută la 50 km/h de la 100 km/h (viteza constructivă). Terasamentul era colmatat și acoperit de vegetație făcând imposibilă inspecția traverselor și a prinderilor.

Cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru: s-au schimbat doar câteva sute de traverse de lemn pentru a putea menține viteza măcar la 50 km/h. Doar că, prin utilizarea unor firme neautorizate care au furnizat componente sub-standard, traversele noi (tot de lemn) au putrezit și au crăpat, iar puținii angajați din mentenanță (șapte în loc de 43 – rezultat al disponibilizărilor) nu au reușit să identifice problema în timp util.

Asociația estimează că până în 2030 – 2040, România ar putea să rămână fără căi ferate funcționale.

Parteneri
De ce s-a stins, de fapt, actorul Mircea Diaconu. Fiica sa vine cu dezvăluiri cutremurătoare. "Am sufletul sfâșiat"
Redactia.ro
Cum se denunțau vecinii unii pe alții la Securitate:„Aflându-se în casă, cu ușa deschisă, s-a exprimat într-un mod imposibil de reprodus la adresa tov. Ceaușescu“
Click.ro
Ultimele mesaje trimise de pe front de soldații ruși. „E un munte de cadavre”. Mărturii cutremurătoare
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Care este 'marele păcat' pe care credincioșii îl fac în Ajunul Crăciunului. Preotul Vasile Ioana avertizează: 'Dragii mei, vă implor! Nu se face!'
Unica.ro
Denzel Washington s-a făcut preot! E înrăzboi cu Hollywood-ul
EVZ.ro
Lux și opulență! Cum arată casa Andreei Tonciu. Vedeta a investit zeci de mii de euro | FOTO
Spynews
Lovitură imensă pentru Călin Georgescu. Ar putea fi descalificat. Nu se aștepta la una ca asta
Capital.ro
Pentru el s-a transformat Maria Popovici? A fost surprinsă la ceas de seară cu un bărbat elegant și galant. Divorțul de Mincu a schimbat-o radical. 20 de imagini în care nu o mai recunoști
Avantaje
CĂLIN GEORGESCU, la CURTEA de APEL! DECIZIE privind ANULAREA ALEGERILOR
Mediaflux
Lux și opulență! Cum arată casa Andreei Tonciu. Vedeta a investit zeci de mii de euro | FOTO
Spynews.ro
Mireasa sezon 10. Mesajul Laurei și al lui Mihai după ce au câștigat Marele Premiu. Ce au transmis cei doi
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro