Inovațiile apărute în magazinele Dedeman din România! Suntem în mod constant loviți de vești proaste despre climă. În ciuda eforturilor depuse, un raport din noiembrie 2019 al ONU a afirmat că „țările nu au reușit în mod colectiv să oprească creșterea emisiilor globale de GES”. Acest lucru a dus la creșterea temperaturilor medii globale. Un alt efect a fost nevoia incontestabilă de reduceri mai profunde și mai rapide ale emisiilor. Dar sectorul privat nu a stat cu mâinile în sân. Comercianții cu amănuntul au făcut un pas înainte. Unii au ajuns să fie lideri în lupta împotriva schimbărilor climatice. Giganți, precum Lidl, Dedeman sau Penny, cel puțin în România, au decis că prioritizarea sustenabilității este benefică pentru succesul financiar pe termen lung.
Natura B2C a vânzărilor îi plasează pe comercianții cu amănuntul într-o poziție unică în comparație cu alte industrii.
Un sondaj din 2019 comandat de Enel Green Power a constatat că aproximativ jumătate dintre consumatori ar plăti mai mult pentru produse fabricate în mod sustenabil.
Se pare că această disponibilitate de a plăti mai mult este chiar mai mare în rândul milenialilor și al părinților. Prin regândirea modelelor de consum, companiile pot contribui la abordarea provocărilor de mediu din ce în ce mai mari.
Pot să ajute la diminuarea resurselor și schimbările climatice. Un pas esențial este utilizarea energiei regenerabile, care devine mai ieftină și mai ușor de obținut.
Potrivit BloombergNEF, energiile regenerabile reprezintă în prezent cea mai ieftină formă de generare de energie electrică nouă pentru două treimi din populația lumii.
Și, pentru prima dată în istorie, în aprilie 2019, energia regenerabilă a depășit cărbunele, asigurând 23% din producția de energie electrică din SUA, față de cota de 20% a cărbunelui.
Compania de bricolaj Dedeman, a fraților Pavăl, este printre primele companii care recurgeau la panourile fotovoltaice. În aprilie 2021, Dedeman a finalizat sisteme fotovoltaice de acoperiș pentru autoconsum pe 46 din cele 54 de unități pe care le operează în România.
Proiectul avea să fie dus la bun sfârșit având ca antreprenori pe E.ON Energie România și Simtel Team. Dedeman contracta cele două companii pentru prima rundă a proiectului în aprilie anul trecut, pentru 28 de magazine și peste 7 MW în total.
Până în prezent, firma deținută de Dragoș și Adrian Pavăl a investit peste 6 milioane de euro în acest demers. Sistemele de energie solară au capacitatea de a acoperi 30% din consumul de energie electrică al fiecărei unități, în medie.
Dedeman a precizat că va acoperi în medie 30% din consumul de energie electrică al magazinelor care au panouri solare pe acoperișurile lor. Din 2021 și până astăzi, frații Dedeman au decis să investească și alte sume considerabile în surse de energie cu consum mult mai mic.
Așa se face că, în mai toate magazinele clienții vor găsi becuri LED, care au un consum extrem de redus. Un alt aspect, la fel de important a fost stabilit ca politică de acțiune în cadrul companiei.
Dedeman a decis să facă colectarea selectivă a deșeurilor. Acest aspect, la fel ca și sursele noi de energie, ajută la o diminuare a poluării și la un mediu sustenabil. În întreg lanțul Dedeman au fost montate prese de balotat deșeuri.
Aceste sisteme de balotare reduc cu 70% timpul în care acestea ajung în fluxul de reciclare. Un alt pas făcut de Dedeman a fost contractarea firmelor care se ocupă cu reciclarea ambalajelor de carton, lemn, etc. În acest mod au reușit să diminueze numărul deșeurilor din magazine.