Inovația apărută în zeci de magazine Penny din România! Tot mai multe ramuri ale economiilor mondiale aleg să folosească panourile fotovoltaice. Conform unei statistici, dimensiunea pieței globale a panourilor fotovoltaice solare crește. Valoarea acestei piețe va ajunge la 286,64 miliarde dolari până în 2030. Cererea este tot mai mare de energie solară sustenabilă și fără emisii de carbon. Așa se face că și România a ales acest drum al implementării, fie la persoane fizice, fie la diferiți agenți economici. Un astfel de caz este al lanțului de magazine Penny, care a început deja folosirea panourilor în magazinele de aici.
Printre primele companii care recurgeau la panourile fotovoltaice este grupul de afaceri românesc, Dedeman. În aprilie 2021, Dedeman a finalizat sisteme fotovoltaice de acoperiș pentru autoconsum pe 38 din cele 54 de unități pe care le operează în România, având ca antreprenori pe E.ON Energie România și Simtel Team.
Tot atunci lanțul de magazine Penny semna un contract cu Enel X România pentru centrale solare cu o capacitate combinată de 1,25 MW pe două depozite. Lanțul de magazine Penny, controlat de grupul Rewe din Germania, a semnat un contract cu Enel X România pentru instalarea de centrale solare pe acoperișurile depozitelor sale din Turda și Ștefănești. Sistemele fotovoltaice vor avea 1.235 și, respectiv, 1.573 de panouri, formate din celule solare monocristaline bifaciale, au arătat aceștia.
„Penny va instala celule solare monocristaline bifaciale. Panourile folosesc și reflecția de la suprafața de sub panouri pentru a produce electricitate”, declara Daniel Gross, CEO Penny România.
La o asemenea capacitate centralele vor avea o producție anuală preconizată de 445 MWh pentru fiecare centru logistic. Cele două firme au estimat economiile anuale legate de electricitate la 150 000 de euro. Enel X este o unitate a filialei italiene Enel din România. Același Daniel Gross preconizează, conform Profit.ro, că vor acoperi 70 de magazine cu panourile fotovoltaice, până la finalul acestui an:
„Până la finalul lui 2022 vom ajunge la 70 de magazine care vor funcționa cu energia produsă de panourile fotovoltaice. Noi am avut un pic noroc. Am acționat demult sustenabil. Avem deja toate depozitele acoperite cu fotovoltaice și o bună parte din magazine.
Acum, planul este să creștem mai mult, dar ai nevoie de bugete, planificare, nu merge de pe o zi pe alta. Menținem linia, undeva la 20 și ceva de magazine pe an pentru moment.
Dacă vedem că lucrurile rămân în teritoriul pe care îl avem astăzi, cu un return of investment foarte mic, din cauza prețurilor, s-ar putea să schimbăm strategia, dar deocamdată nu”, spune pentru Profit.ro Daniel Gross, CEO-ul Penny România.
Panourile fotovoltaice comerciale au o durată de viață de 15-20 de ani. Pot fi utilizate pentru alimentarea clădirilor industriale în locații izolate sau în afara rețelei. Mai pot fi utilizate pentru preîncălzirea aerului de ventilație și încălzirea apei în birouri, întreprinderi și altele. Se preconizează că proliferarea producătorilor de panouri fotovoltaice, împreună cu îmbunătățirea capacităților panourilor solare fotovoltaice off-grid, va impulsiona creșterea segmentului off-grid de pe piață.