Ingredientul care se pune în murături în loc de conservant. Rămân tari toată iarna, fără chimicale

Ingredientul care se pune în murături în loc de conservant. Rămân tari toată iarna, fără chimicale

Dacă eşti în toiul pregătirilor în ceea ce priveşte cămara pentru sezonul rece trebuie să ştii acest truc! Care este ingredientul secret care se pune în murături în loc de conservant pentru a se păstra tari toată iarna?!

Ingredientul care face ca murăturile să rămână tari, toată iarna

Toamna este cel mai aglomerat sezon pentru gospodine. Acestea pregătesc cămara pentru iarnă cu dulceţuri, gemuri, compoturi, zacusca sau murături, iar trucurile folosite le ajută să prepare cele mai bune alimente. Una dintre cele mai mari probleme pentru cei care pun murături este teama ca acestea să se înmoaie peste iarnă. Iată care este ingredientul secret care le face să rămână tari până primăvara.

Sarea grunjoasă şi neiodată în cantitatea potrivită este trucul gospodinelor adevărate pentru murături delicioase. De asemenea, mărarul uscat, hreanul, usturoiul, leuşteanul şi seminţele de muştar oferă un gust minunat. La final, este extrem de important să puneţi în butoi o greutate pentru ca murăturile să nu se ridice la suprafaţă şi să se strice.

Reţetă murături asortate

Ingrediente necesare:

  • 1 kg de gogonele
  • 2-3 pepeni mici cât pumnul
  • 1 kilogram castraveţi micuţi
  • câteva buchete de conopidă
  • un morcov tăiat rondele
  • o rădăcină de hrean tăiată rondele
  • mărar uscat
  • o linguriţă boabe de muştar
  • jumătate de rădăcină de ţelină tăiată felii
  • 2 căţei de usturoi
  • un ardei iute
  • câteva fire de leuştean
  • saramură: o lingură cu vârf de sare neiodată, la un litru de apă.

Mod de preparare:

Aşezaţi toate ingredientele în butoiul bine spălat şi dezinfectat. Distribuiți-le în mod egal, apoi turnaţi saramura deasupra. Puneţi o greutate peste murături şi închideţi etanş cu un capac.

Murăturile şi beneficiile lor pentru sănătate

Nelipsite de pe mesele românilor în sezonul rece, murăturile aduc, consumate în cantităţi normale, o serie de beneficii organismului. De exemplu, antioxidanţii pe care îi regăsim în acestea luptă împotriva cancerului sau a bolilor de inimă. Asta pentru că legumele puse în saramură îşi păstrează intacte cantitatea şi calitatea de antioxidanţi.

De asemenea, acestea reprezintă o sursă importantă de vitamine precum A, C, K, dar şi de minerale (calciu, fier, potasiu), care întăresc sistemul imunitar, oasele şi previn anemia. Digestia este şi ea ajutată de consumul de murături, iar ficatul este protejat.

„Prin fermentare, legumele dau naştere la bacterii sănătoase, care ajută la reglarea microflorei şi la întărirea imunităţii. Astfel, ele atenuează alergiile şi sunt anticangerigene, deoarece reduc inflamaţiile din organism. Este ideal să adăugaţi în murături mărar şi usturoi. Mărarul are flavonoide, cu rol de regenerare a ţesuturilor, în timp ce usturoiul ajută la echilibrarea bacteriilor în organism. De asemenea, boabele de muştar ajută la prevenirea balonării”, explică Daniela Stan, medic de familie.