Foarte puțini dintre români știu, însă în țara noastră există o industrie care prosperă în ciuda contextului economic nefavorabil în care ne aflăm. Așadar, care este industria cu care România a ajuns pe locul doi în Europa. Afacerea care prosperă, dar nimeni nu știe de ea.
În ciuda faptului că totul merge prost în România din punct de vedere economic, există totuși o industrie care prosperă de la an la an în țara noastră.
Astfel, suntem fruntaşi la producţia de biciclete. Date recente arată că România este pe locul doi în Europa la numărul de biciclete pe care le produce, iar cele mai multe dintre acestea sunt trimise la export.
Citește și: Cum poți fi amendat când circuli pe bicicletă
Experții spun că mâna de lucru ieftină a românilor face ca ţara noastră să se situeze în topul clasamentului, nicidecum dorinţa românilor de a pedala tot mai mult.
Cele mai multe biciclete iau drumul exportului din Timişoara, Deva şi Reşiţa, acestea ajungând în mai mute ţări din Europa. Puţine dintre bicicletele produse rămân în ţară, chiar dacă după pandemie românii au început să se deplaseze mai mult pe biciclete. În prezent, vânzările au cam stagnat în țară.
„Statisticile spun că aproximativ 60% dintre români aleg să nu folosească bicicleta. Principalele motive pentru care românii evită acest mijloc de transport sunt infrastructura precară, dar şi faptul că avem o accesibilitate scăzută. Nu prea avem unde să o lăsăm în siguranţă, spun specialiştii”, potrivit Observator.
„Ceva mai lent în ultimii doi ani, din cauza crizei, care afectează toate sectoarele, şi a puterii de cumpărare ceva mai scăzute în România. Majoritatea bicicletelor sunt vândute în Occident, unde piaţa este extrem de mare comparativ cu ce se întâmplă la noi”, spune Răzvan Teodorescu, proprietarul unui magazin de biciclete.
La rândul său, Răzvan Damian este fost ciclist de performanţă, iar în timp şi-a transformat pasiunea în afacere, iar acum încearcă să le insufle altora pasiunea pentru mersul pe bicicletă.
Citește și: Un român construiește biciclete ecologice
„Bicicleta ar trebui să reprezinte un mijloc de transport. O navetă. Traficul şi situaţia din oraşele mari, din păcate nu este cea mai fericită. Doamnele sunt reticente în a folosi bicicleta în trafic, pentru că nu se simt în siguranţă”, explică Răzvan Damian, antrenor de ciclism.
Cei interesați trebuie să știe că o bicicletă dotată, de nivel mediu, poate ajunge până la 3.000 de lei. Pentru cei care vor să încerce o altfel de experienţă, noul trend le pune la dispoziție bicicletele electrice, care au chiar şi sistem de frânare ABS.