Dincolo de cazurile de deces înregistrate din cauza coronavirus și a numărului de oameni aflați în carantină, foarte mulți oameni sunt panicați fără vreun argument solid. Din păcate, doar panica nu-ți permite să anulezi orice concediu din 2020.
În România, la fel ca în multe țări occidentale, un număr mare de oameni își cumpără vacanțe, croaziere sau bilete de avion cu mult timp înaintea deplasării, pentru simplul motiv că sunt mai ieftine. Acum, din cauza cazurilor de coronavirus sesizate în diverse colțuri ale lumii, oamenii se înghesuie să-și ceară banii înapoi. Foarte mulți vor să stea acasă, iar pierderile pentru agențiile de turism sunt titanice.
Pentru a minimiza parțial impactul financiar asupra firmei pe care o conduce, președintele Eurolines România a venit cu o veste care nu va încânta foarte mulți români. Toți cei care vor să-și anuleze vacanțele pe care le-au plătit deja, parțial sau integral, trebuie să aibă în vedere acest lucru. Este important de reținut că măsura poate fi adoptată și de alți operatori de turism din țară sau din străinătate, chiar dacă va genera clienți nemulțumiți.
Dragoș Anastasiu este președintele Eurolines România. Conform Mediafax, oficialul a explicat că cei care vor anula vacanțele sau deplasările în regiuni care nu se află în carantină, nu își vor primi banii înapoi și trebuie să respecte prevederile contractuale cu care au fost de acord la momentul achiziției serviciilor respective.
„Au existat tot felul de interpretări şi de turişti care s-au dus la agenţiile de turism şi au zis: «Eu am concediu planificat în Sicilia, în august. Vreau banii înapoi pentru că este coronavirus» sau «Am concediu planificat în Sovata, vreau banii înapoi pentru că este coronavirus». Au existat şi astfel de solicitări. Atunci, care este mesajul pe care trebuie să îl transmitem din punct de vedere contractual şi juridic?”, a explicat Anastasiu, la o conferinţă de profil.
Ca referință există o directivă europeană ca obligă operatorii să dea banii înapoi turiștilor în cazuri de forță majoră, dar acel ordine este pe aceeași linie cu afirmațiile lui Anastasiu. Nu-ți primești banii înapoi doar pentru că te-ai speriat tu un pic.
„Asta înseamnă că dacă cineva avea planificată o deplasare într-o zonă carantinată, la Wuhan, sau în oraşele din Italia care sunt în carantină, atunci îşi poate primi banii înapoi. Orice altceva este supus prevederilor contractuale existente”, a precizat preşedintele Eurolines România.