28 apr. 2023 | 15:16

Gigantul german care se extinde în România. E oficial, ce pregătește în 2023

Economic
Gigantul german care se extinde în România. E oficial, ce pregătește în 2023
În 2022, gigantul german a avut rezultate financiare solide

Unul din giganții de transport maritim din Germania este pe cale să se extindă pe piața românească de profil, anunțând deschiderea unei subsidiare în București, format din 21 de angajați. În același comunicat, gigantul german care se extinde în România, anunță și continuarea strategiei sale de a se dezvolta pe piețe cheie, la nivel internațional.

Hapag-Lloyd, gigantul german care se extinde în România

În cursul zilei de ieri, 27 aprilie, Hapag-Lloyd a anunțat deschiderea unui nou birou în România. Noul birou este situat în București, și va avea un număr de 21 de angajați, conform Profit.ro. Compania germană de transport maritim a declarat că „România este un hub important pentru traficul de containere în regiunea Mării Negre, deoarece oferă acces direct la țările din Europa Centrală, de Est și de Nord-Vest prin Canalul Dunăre-Marea Neagră și portul Constanța”. Hapag-Lloyd oferă în prezent un serviciu săptămânal direct către și dinspre portul Constanța.

„România este o piață atractivă în creștere, cu un port important și o bună conexiune cu hinterlandul prin intermediul drumurilor și căilor ferate. Acest nou birou din capitala București se aliniază cu strategia noastră de creștere pe piețele cheie.

Suntem foarte încântați să deschidem un birou propriu în această locație importantă din punct de vedere strategic, care ne va permite să ne deservim și mai bine clienții din zona Mării Negre și nu numai.”, a declarat Juan Pablo Richards, director general senior al Regiunii Europa de Sud la Hapag-Lloyd.

Vezi și: Gigantul american care vinde afacerile din România. Decizia de ultimă oră!

În 2022, gigantul german a avut rezultate financiare solide

Conform unui raport, publicat la începutul lunii martie a.c., Hapag-Lloyd a înregistrat o creștere semnificativă a rezultatelor sale financiare în 2022, comparativ cu cifrele corespunzătoare din anul precedent, în timp ce volumele de containere ale transportatorului german au rămas stabile.

Potrivit raportului anual al companiei, profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare al Hapag-Lloyd a crescut la 20,5 miliarde de dolari, profitul înainte de dobânzi și taxe a crescut la 18,5 miliarde de dolari, iar profitul pentru 2022 s-a îmbunătățit la 18 miliarde de dolari.

Vezi și: Gigantul german care dă o nouă lovitură în România. Ce deschide acum în țara noastră

În același timp, veniturile Hapag-Lloyd au urcat la 36,4 miliarde de dolari, ceea ce poate fi atribuit în principal unei creșteri a tarifului mediu de transport, la 2.863 de dolari /TEU (Douăzeci de unități de echipament), de la 2.003 de dolari/TEU în 2021. În plus, linia de boxe cu sediul la Hamburg și-a văzut volumele anuale de containere rămânând la aceleași niveluri cu cele din 2021, mutând 11,8 milioane de TEU de la 11,9 milioane de TEU.

„Ne uităm în urmă la un an 2022 de mare succes”

La nivel mondial, gigantul german care se extinde în România, a încheiat anul trecut cu un profit nesperat de mare, iar Rolf Habben Jansen, CEO al Hapag-Lloyd AG spunea în martie că „ne uităm în urmă la un an 2022 de mare succes”. Datorită profitului puternic al companiei, capitalul propriu a crescut la 28 de miliarde de euro, iar rata capitalului propriu a ajuns la peste 70%.

Vezi și: Gigantul din Germania care se extinde mult în România. Angajările vor curge pe bandă rulantă

Din aceste motive, consiliul executiv și consiliul de supraveghere al Hapag-Lloyd AG au decis să propună Adunării generale anuale plata unui dividend de 63 de euro pe acțiune pentru exercițiul financiar 2022, ceea ce corespunde unei plăți totale de 11,1 miliarde de euro.

Hapag-Lloyd se așteaptă ca veniturile să se normalizeze treptat în actualul exercițiu financiar 2023. Se preconizează că EBITDA (venitul net la care se adaugă dobânzile, impozitele, deprecierea și amortizarea), se va situa între 4,3 și 6,5 miliarde de dolari, iar EBIT (rezultatul înainte de dobânzi și impozite), între 2,1 și 4,3 miliarde de dolari.