Gigantul german Continental dă o nouă lovitură în România! Grupul a deschis un nou sediu la Iași, o clădire care include laboratoare noi de testare auto și o parcare supraterană cu 210 locuri. De când a pătruns pe piața noastră, Continental a investit peste 2.2 miliarde de euro în activitățile din România.
Continental AG, companie cu sediul mamă în Germania, este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, cu activități extinse îndeosebi în domeniul producției de anvelope, sistemelor de frânare, al controlului dinamicii vehiculului și al senzorilor electronici.
Compania a adăugat investiții în valoare de aproximativ 180 de milioane de euro în operațiunile sale din România, depășind, totodată, pragul de 19.000 de angajați la final de an 2022, comparativ cu 17.500 persoane în 2021. Recent, gigantul german a deschis un nou sediu în țara noastră, la Iași, care include laboratoare noi de testare auto.
Încă de când a intrat pe piața românească, în anul 1999, Continental a investit peste 2.2 miliarde de euro în activitățile sale. Astfel, toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România
Continental deține șapte unități de producție și patru centre de inginerie în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. De asemenea, există un centru de distribuție a anvelopelor în București.
Producătorul german de componente auto a raportat o scădere de 95% a profitului net anul trecut, până la 67 milioane de euro. Gigantul a fost puternic afectat de efectele speciale negative, majorarea dobânzilor și deprecierea activelor care aveau legătură cu Rusia, a informat Reuters.
Citește și: Gigantul mondial care oferă 50% bonus angajaților din România. Mulți oameni vor dori să se angajeze
Totodată, compania a mai informat că, anul trecut, marja sa operațională a fost de 5% dar a prognozat pentru 2023 o îmbunătățire a acesteia cu până la 5,5% – 6,5%, precum și a vânzărilor cu până la 42 – 45 miliarde de euro, de la 39,4 miliarde de euro anul trecut.
Grupul german a consemnat, în 2022, costuri suplimentare în valoare de 3,3 miliarde de euro pentru materiile prime, produsele semi-finite, energie și logistică, ca urmare a impactului pe care războiul din Ucraina l-a avut, a restricțiilor impuse în contextul pandemiei de Covid-19 în China și a deficitului de cipuri.
Citește și: Lovitura colosală dată de Dacia România. Anunțul făcut la uzina din Mioveni