Gigantul din România care deschide noi magazine! Pandemia a dat peste cap cele mai multe afaceri, atât în Europa, cât și în România. Vorbim de business-uri cu vechime, cel puțin local, precum este și gigantul retailer înființat în 1999. Compania care a avut, și încă are, activități într-un anume domeniu, nișat, a avut pierderi substanțiale, încă din primul an de pandemie. De la aproximativ 200 de angajați, acum a ajuns la puțin peste 150. Deși în pragul insolvenței, aflăm că noul proprietar majoritar al companiei se gândește la o optimizare a afacerii. În același timp aflăm că este gigantul din România care deschide noi magazine. Nu este exclus să se facă multe angajări, dar numai în funcție de rentabilitatea noului concept propus anul trecut.
Mulți dintre noi au auzit, măcar odată, sau chiar au trecut pragul, gigantului Diverta. Înă din 1999 lanțul de magazine Diverta a fost destul de aproape de nevoile fiecăruia când vine vorba de cărți și produse de papetărie.
Magazinele lanțului le puteți găsi în majoritatea centrelor comerciale. Este, într-adevăr, o librărie, dar puteți găsi și o mulțime de lucruri legate de papetărie.
„Diverta este, probabil, singura firmă care a supraviețuit 10 ani unei insolvențe și, probabil, prima firmă care să iasă din a doua insolvență. Avem un super-brand, conceptul nostru este modern, iar furnizorii sunt alături de noi.
Sunt sincer surprins de reacția furnizorilor/creditorilor. Cu două excepții, o editură și un papetar, toți vor să ne ajute.
Este impresionant, chiar și la cei 60 de ani ai mei”, a spus, în vara anului trecut, fondatorul Diverta, Octavian Radu, conform Profit.ro.
Dar, așa cum s-a întâmplat cu multe din afacerile din România, inclusiv Diverta a avut de suferit de pe urma pandemiei.
O analiză, publicată recent de Profit.ro, vorbește de gradul de îndatorare a companiei și riscul de intrare în insolvență, ca urmare a sumelor mari datorate către parteneri.
În același timp, aceeași publicație vorbește și de tranzacția făcută de proprietarul și fondatorul gigantului Diverta.
Octavian Radu a decis să vândă activele companiei către vărul acestuia, Augustin Drăgan, pentru suma simbolică de 1 leu.
Dar, datorită pierderilor mari suferite în acești doi ani, de pe urma pandemiei, a venit și o nouă reorganizare.
Procesul s-a efectuat, atât în ceea ce privesc spațiile pe care lanțul le folosea, majoritatea închiriate, cât și la nivelul numărului de angajați.
Așa se face că noul proprietar anunța restructurări masive. De la peste 200 de angajați, s-a ajuns la aproximativ 150 în acest an.
Augustin Drăgan a mai anunțat lansarea unui nou concept, care ar putea revigora veniturile companiei.
Noul proprietar, conform Profit.ro, pune mari speranțe în conceptul Read’n’Drink.
Un prim proiect pilot s-a lansat în locația din Centrul Vechi, din Capitală, dar deocamdată se rezumă la acest spațiu.
Augustin Drăgan declară că, deși este doar un prim pilot, dacă lucrurile merg așa cum ar trebui, din punct de vedere rentabilității, se are în vedere deschiderea de noi astfel de locații, și evident, îmbunătățirea calității produselor oferite către clienți:
„Nu dorim să integrăm aceste concept în celelalte spații, nici actuale, nici viitoare. E o chestiune punctuală, care ține strict cont de locația din Lipscani. Iar ideea cu relocarea magazinelor trebuie analizată.
Spațiile mai mici au avantajul că au niște costuri mai mici de obicei. În Cluj am deschis un spațiu mai mic, tot stradal, ca un proiect pilot, forțat de faptul că la mall e imposibil de intrat din punct de vedere al costurilor.
E un subiect de analizat punctual în momentul în care apar oportunități”, declară Augustin Drăgan pentru Profit.ro.
Rămâne de văzut dacă noul concept va da roade și dacă noua companie Diverta va reuși să se redreseze din toate punctele de vedere. asta ar însemna că vor fi multe angajări, dacă lucrurile merg așa cum este planificat.