Lanțul de magazine pe care Ion Țiriac pusese ochii. De ce s-a retras afaceristul, pe ultima sută de metri

Lanțul de magazine pe care Ion Țiriac pusese ochii. De ce s-a retras afaceristul, pe ultima sută de metri
Ion Țiriac se retrage din curs de licitare

Celebrul om de afaceri Ion Țiriac este recunoscut pentru flerul său în afaceri. De aici i se trage și succesul și milioanele câștigate. Rețeaua Metro Cash & Carry din România a scos la vânzare un număr de 9 magazine. Valoarea acestora este de aproximativ 100 de milioane, iar celebrul afacerist a fost interesat să le achiziționeze. Numai că, pe ultima sută de metri, Ion Țiriac s-ar fi retras de la licitația de tranzacționare.

Ion Țiriac interesat de magazinele Metro

Celebra rețea Metro Cash & Carry, care deține 32 de magazine în 24 de orașe, a scos recent la vânzare 9 locații. Conform celor de la Profit.ro, valoarea totală de tranzacționare este de aproximativ 100 de milioane de euro.

Spațiile fuseseră propuse spre cumpărare pentru a fi ulterior închiriate. În cursa pentru licitația propusă de Metro Cash & Carry a participat și celebrul om de afaceri Ion Țiriac.

Nu se știu exact care sunt motivele, dar se pare că omul de afaceri s-a retras din licitația pentru cele 9 spații. Contra candidatul afaceristului, rămas în cursă, este un fond de investiții din Statele Unite ale Americii, Portico Investments.

Fondul este deținut, printr-o terță parte, de către cei de la Washington State Investment Board, un fond de pensii american. În afară de grupul condus de afaceristul Ion Țiriac și cei de la Portico Investement, a mai fost depusă, ulterior, o cerere de ofertă și de către grupurile Globalworth și WDP.

”Pentru a crește gradul de competitivitate și eficiență și pentru a asigura consolidarea business-ului, Metro a inițiat un demers de tip Sale & Leaseback (vânzarea proprietăților deținute cu leasing ulterior pe termen lung).

Magazinul va funcționa în aceleași condiții de până acum, beneficiind de un parteneriat de leasing pe termen lung și de flexibilitatea operațională, cu un termen inițial fix de leasing, dar cu opțiuni viitoare.“, au transmis reprezentanții Metro România către Profit.ro

Ion Țiriac se pare că a vrut să revină în afacerea rețelei Metro, după ce în 2015 renunța la acționariatul din cadrul gigantului german. De altfel omul de afaceri este cel care a adus brand-ul Metro Cash & Carry în România. La momentul 2015, Ion Țiriac deținea 15% din acțiuni prin intermediul firmei Zareba Holdings Limited.

Rețeaua Metro Cash & Carry din România

Datele din 2019 arată că rețeaua Metro Cash & Carry din România ajunsese la 1.000 de magazine de proximitate. Printre acestea rețeaua de magazine LaDoiPași, dezvoltată de grupul german Metro Cash & Carry. Informațiile de la acel moment aratău că LaDoiPași ajungea la 1.000 de unități în septembri. Peste 200 de unități noi erau deschise în primele șase luni ale acelui an.

Retailerul, de atunci, anunța intenția de a continua dezvoltarea rapidă a rețelei sale și dublarea numărului de magazine din rețeaua LaDoiPasi până în 2023. Magazinele au o suprafață de vânzare cuprinsă între 60 și 200 mp și vând până la 6.000 de produse.

Afacerea Metro Cash & Carry în România a crescut semnificativ în ultimii patru ani. Dintr-o cifră de afaceri de sub 1 miliard de euro în 2016, compania a ajuns la vânzări de peste 1,2 miliarde de euro în 2019, potrivit datelor publice.