În urmă cu doi ani, pe fondul pandemiei și a crizei ce a urmat, multe companii mari fie își diminuau prezența pe piaă, fie declarau insolvența. Din nefericire în cea de a doua situație s-a regăsit și gigantul din România din zona de vânzare cu amânuntul de îmbrăcăminte, Tribunalul București acceptând intrarea sa în insolvență în 2020. Dar, astăzi, le fel ca „Pasărea Phoenix”, aflăm că Steilmann este gigantul din România care a ieșit din insolvență, nu mai are datorii, și a anunțat și ce plan are acum în țară.
Toată lumea știe astăzi, în principiu, produsele textile și de îmbrăcăminte Steilmann, dar sunt puțini cei care știu că Steilmann a fost un grup textil de origine germană cu sediul central în Wattenscheid și care, la vârful său din 1998, avea peste 18.000 de angajați.
Competiția tot mai acerbă și apariția altor jucători în acest segment de ăiață, l-au determinat pe fondatorul grupului, Klaus Steilmann, să anunțe în 2006, aproape falimentul, iar ca urmare a acestei situații grupul s-a destrămat, deși unele părți continuă să folosească și astăzi numele Steilmann.
Cu dificultăți din ce în ce mai mari din cauza concurenței sporite din sector, Steilmann a vândut părțile sale grupului Radici, deținut de omul de afaceri Miro Radici, care achiziționase anterior părți din Steilmann, inclusiv Steilmann Eastern Europe în 2003.
Gigantul din România, Steilmann intra și pe piața românească încă din 1991, unde a activat până în 2020, când, ca o ironie a soartei, partea românească a brand-ului cerea la Tribunalul București acceptarea intrării în insolvență, care era controlat la acea oră de omul de afaceri Romeo Pomponiu, conform Profit.ro. Insolvența de acum trei ani a pus o mare problemă în piață, unde partea românească, conform datelor de la acel moment, avea o cifră afaceri de 30,84 milioane de lei, pierderi de 493.544 lei la o cifră de afaceri, precum și datorii de 10,6 milioane de lei.
Vezi și: Gigantul din România care intră pe piața globală. Va deveni exportator
După mai bine de doi ani de redresări și refinanțări a datoriilor acumulate, mai spun cei de la Profit.ro, Steilmann România și-a anunțat revenirea pe piață. Asta a însemnant reducerea locațiilor la nivel național, plata în mare parte a datoriilor acumulate, în valoare de 4,4 milioane de lei în urmă cu doi ani și noi investiții în brand-ul Steilmann autohton, precum și reducerea de personal, de la 176 cât erau în 2019, la doar 35 de salariați în urmă cu doi ani.
În același timp, de la 37 de locații câte aveau înainte de insolvență, astăzi Steilmann România a ajuns la doar 6 locații, iar mare parte din vânzările firmei se reorintează spre spațiul online. Planurile sunt de redresare și revenire în acest segment de piață, cu toate că va fi ceva mai greu acum, având în vedere numărul mic de angajați ș diminuarea spațiilor de prezentare directă a produselor comercializate.