Germania a reușit ceva nemaivăzut, chiar în pandemie. Când va fi posibil și în România, citiți în articolul de mai jos.
Germania a reușit ceva nemaiauzit în timpul pandemiei de coronavirus. Toată lumea se întreabă când va fi posibil așa ceva și în România.
Astfel, vânzările de automobile electrice din Germania, cea mai mare piață auto din Europa, au crescut de 3 ori în 2020, potrivit unui anunț oficial al autorităților. Nemții au demarat încă de anul trecut un amplu program de subvenționare a cumpărării de mașini electrice și hibrid.
De asemenea, cea mai mare piață auto din UE, Germania, a raportat 194.163 de automobile electrice vândute în 2020, de 3 ori mai multe decât în anul 2019, asta însemnând o creștere de 206%, ca efect al subvențiilor acordate de guvern, în condițiile în care piața auto a scăzut cu circa 20%.
În total, propulsiile alternative au ajuns la o treime din piață, informează KBA. ”E-mobilitatea a ajuns în centrul societății. Experiențele pozitive ale utilizatorilor, tehnologiile fiabile și o gamă tot mai mare de produse facilitează trecerea la e-mobilitate.
Cu o pondere susținută în omologarea vehiculelor cu propulsie electrică de aproximativ 22%, ca în ultimul trimestru al anului 2020, obiectivul de 7-10 milioane de vehicule electrice înregistrate în Germania până în anul 2030, anunțat de guvernul federal, poate fi atins”, a declarat președintele KBA, Richard Damm.
De asemenea, datele statistice oficiale arată că 13,5% din mașinile noi înmatriculate în Germania au propulsie electrică, complet sau hibrid. Statele federale Schleswig-Holstein, Berlin și Baden-Württemberg au cote deosebit de mari, cu peste 16%. Autovehiculele de mici dimensiuni cu baterie au reprezentat cel mai puternic segment, respectiv 29,9%. De asemenea, segmentul SUV electric a reprezentat aproape o cincime, respectiv 19,9%. Nu în ultimul rând, clasa compactă a obținut o pondere apropiată, cu 19,6%.
În anul 2020, în Germania au fost înmatriculate 394.940 de vehicule noi electrificate, aici intrând ceșe electrice și hibride. Cea mai vândută marcă pe acest segment a fost Volkswagen, cu 17,4% (+ 608,6% față de 2019), urmată de Mercedes (14,9% / + 499,8%) și Audi (9,0% / + 607,9%).
De asemenea, din totalul de 194.163 de mașini complet electrice, cea mai mare pondere, 23,8%, a avut Volskswagen, urmată de Renault (cotă de 16,2%, creștere de 233,8%) și Tesla (8,6% / + 55,9%). Pe segmentul complet electric, clienții persoane fizice au reprezentat 48,8%. În cazul vehiculelor ce folosesc propulsie alternativă, ponderea achizițiilor comerciale a fost mai mare, 63,5%.
Pe segmentul vehiculelor exclusiv electrice, Volkswagen s-a situat pe primul loc, cu o cotă de 20%, urmată de Renault (18,1%), Smart (11,6%) și Tesla (11,1%), cu o cotă de 20,2% din piață.
De asemenea, principalele modele care au susținut vânzările de mașini electrice din Germania au fost VW ID.3, lansat pe piață în luna septembrie, Renault Zoe, un model cu tradiție deja pe aceste segment, și Tesla Model 3, care a reușit să livreze un volum record clienților din Europa. Dacia ar putea schimba totul pe această piață, atât în Germania, cât și în restul Europei, cu noul model electric anunțat-Spring.