Fostul campion de Formula 1 Niki Lauda a murit la 70 de ani. Familia a confirmat decesul

Fostul campion de Formula 1 Niki Lauda a murit la 70 de ani. Familia a confirmat decesul
Fostul campion de Formula 1 Niki Lauda a murit

Fostul om de afaceri austriac și campion de Formula 1 Niki Lauda a murit, la vârsta de 70 de ani. Anunțul a fost făcut de rudele lui, prin intermediul unui comunicat.

„Cu profundă tristețe anunțăm că iubitul nostru Niki a decedat luni, în prezența familiei sale”, a fost anunțul rudelor lui Niki Lauda, care suferise un transplant de plămâni în august 2018. La începutul lui 2019, el s-a îmbolnăvit de gripă și fost internat într-un spital timp de 10 zile. Austriacul a câștigat titlul în Formula 1 în anii 1975, 1977 și 1984.

Niki Lauda, o carieră impresionantă

Andreas Nikolaus „Niki” Lauda s-a născut pe 22 februarie 1949, în Viena. A debutat în Formula 1 în 1971, la vârsta de 22 de ani. Timp de 3 sezoane a pilotat monoposturi pentru echipe mici din circuit, dar Enzo Ferrari a văzut în el un tânăr cu mare potențial și l-a luat în echipa sa în 1974. Austriacul a început ascensiunea încă de la prima cursă, când a prins podiumul, iar la a treia cursă a terminat pe primul loc. În cel de-al doilea sezon pentru Ferrari, a câștigat titlul mondial.

Niki Lauda
Niki Lauda

Cariera îi putea fi distrusă de un accident groaznic petrecut pe circuitul de la Nurburgring, unde Niki Lauda a fost prins între fiarele contorsionate ale mașinii care a luat foc. A suferit arsuri atât pe corp, cât și pe căile respiratorii, iar medicii erau rezervați în privința șanselor de supraviețuire. Lauda și-a revenit miraculos și după 6 săptămâni a fost din nou pe circuit, bandajat și cu mari dureri.

S-a retras din Formula 1 în 1979, după ce cucerise 2 titluri. Și-a deschis prima companie aeriană, Lauda Air, care a devenit în timp una din cele mai mari din lume. Lauda a fost unul din primii piloți ai propriilor avioane.

A revenit în Formula 1 în 1982 și s-a luat la întrecere cu o altă legendă a Formulei 1, Alain Prost. În 1984 a mai câștigat un titlu, după o luptă aprigă cu Prost, alături de care făcea echipă la McLaren. S-a retras definitiv în 1985. A fost primul pilot din lume plătit cu peste 1 milion de dolari pe sezon de către echipa sa.