În ultimii ani, tot mai mulți influenceri și-au rotunjit veniturile din postările pe Youtube, și nu numai. Mare parte dintre ei au contracte cu firme de renume. Acestea, la rândul lor, pompează bani în reclamele, unele voalate, altele directe, pe care aceștia le fac. Printre cei care au crescut mult în ultima vreme, se numără și jurnalistul George Buhnici, care are venituri importante din astfel de acțiuni. Recent, însă, s-a aflat și care sunt firmele care îi bagă bani în buzunar lui George Buhnici. Conform datelor, Buhnici încasează sume uriașe din Youtube și alte activități de promovare.
Industria marketingului, pe Youtube, sau rețelele sociale, a crescut semnificativ în ultimii ani. Consumatorii se angajează în mod voluntar cu influencerii, dar sunt în același timp expuși la publicitate care se bazează pe relația dintre consumator și influencer, ceea ce ridică probleme legate de protecția consumatorilor.
Prin definiție, un influencer este un creator de conținut cu o intenție comercială, care construiește relații de încredere și autenticitate cu publicul său, în special pe platformele de socializare, și se angajează online cu actori comerciali prin diferite modele de afaceri în scopul monetizării.
Atât la nivel mondial, dar și local, numărul acestor creatori de conținut, influenceri, comercial a crescut vertiginos. În urma semnării unor contracte cu companii importante sau nu, influencerii ajung să câștige sume mari de bani.
Unele dintre aceste contracte făcute cu firme fantomă, sau cu o reputație, cel puțin, îndoielnică, a dus la adevărate scandaluri. Unele dintre ele, deja de notorietate, au implicat vedete din România, în încercarea acestora de a influența potențiali clienți de a cumpăra produse, la fel de îndoielnice, ca și compania producătoare.
Ajuns la 41 de ani, George Buhnici este un nume cunoscut în mediul online, mai ales pe Youtube. Popularitatea sa și modul de a prezenta diferitele produse au făcut din acesta un fel de tech-guru pe Youtube. Creatorul de conținut face parte și din așa-zisul grup „Youtube Star”.
Nu puține au fost momentele în care influencerul George Buhnici a creat adevărate scandaluri pe rețelele de socializare și platformele de conținut prin afirmațiile sale. Multe din campaniile sale se bazează pe contracte cu firme cunoscute, sau mai puțin cuoscute, cărora le face promovare.
Partea interesantă, spun cei de la Libertatea, este că George Buhnici s-a aflat într-un conflict de interese. Încă de acum 15 ani, pe când se afla în ograda PROTV, acesta făcea reclamă unor companii. Respectivele companii nu aveau un contract ferm de promovare cu postul TV, ci doar cu jurnalistul.
Recent, însă, s-a aflat și lista cu firmele care îi bagă bani în buzunar lui George Buhnici. Dacă ținem cont de numărul de urmăritori, de aproximativ 1.1 miliaone, am putea spune că George Buhnici este unul din cei mai căutați influenceri din România de companii, pentru a le promova business-urile.
Dar, sub aparența seriozității, uneori campaniile făcute de vloggerul Buhnici crează valuri care nu prea dau bine. Cât despre lista cu firmele care îi bagă bani în buzunar lui George Buhnici, am putea spune că este una extrem de lungă.
Deși ultimele sale apariții, cel puțin cele de la Neversea, au creat un adevărat scandal, asta nu-l împiedică să facă bani.
Printre multinaționalele care au decis să semneze contracte cu George Buhnici se numără și banca BCR. Reprezentanții băncii, în urma scandalului provocat la Neversea, nu au dat curs unei invitații de a răspunde pe marginea lucrurilor spuse de Buhnici în ultimul său material. Pe rețelele de socializare (vezi galeria), au apărut deja comentarii la adresa băncii și legăturii acesteia cu vloggerul George Buhnici.
O altă companie, la fel de mare, este și Huawei, care de asemenea are contract de imagine cu George Buhnici. Nici reprezentanții acesteia nu au dat curs invitației de a comenta.
Dacă mergem mai departe, cu lista care cuprinde firmele care îi bagă bani în buzunar lui George Buhnici, vedem că și cei de la Bigotti România sunt în ograda lui Buhnici. De altel, vloggerul a promovat compania tot la Neversea, dar nu au comentat situația.
Recent lansatul Disney+ apare în lista firmelor ce i-au plătit sume importante pentru a fi promovate. Lista poate continua.
Dacă ar fi să tragem o concluzie, George Buhnici, de la toate companiile cu care are contracte, încasează sume uriașe din Youtube și alte activități de promovare.
Într-o statistică recentă, în dreptul vloggerului, în ultimele 30 de zile, apar sume cuprinse între 1.100 și 17.000 de dolari. Dar asta nu justifică cu nimic modul în care vloggerul a decis să prezinte lucrurile la malul mării.
La acel moment Buhnici își începea materialul spunând „Venim la mare ca să vedem piele. Aș vrea ca pielea aia să n-aibă vergeturi. Deci, dacă ați investi în săliță cât investiți în tatuaje, cred că am fi toți mai bine”.
„Încurajez pe toată lumea să dea un pic pe la sală. Pentru că de ce? Dacă vrei să vii la mare, îmi arăți piele și sigur vrei să ne împrietenim.
Ar trebui să mă convingi și cu altceva decât cu decolteul. Eu am noroc că am o nevastă care arată ca o minoră. Asta e șansa vieții mele”, declara vloggerul în materialul de la mare.
Deși este o meserie bănoasă, uneori plătită cu sume fabuloase, este foarte important să știi când să te și oprești. Chiar dacă, uneori, din intenția de a atrage atenția asupra unui produs, sau lucru, o faci agresiv și șocant, este bine totuși să ai un echilibru. Până la urmă este vorba de imagine. Imaginea unui creator de conținut și cea a companiei pe care o reprezintă, cum este și cazul lui George Buhnici.