Procesele de digitalizare demarate de România, sunt făcute pe toate palierele, astfel că portalul ‘Fii pregătit’, și aplicația mobilă DSU, sunt de fapt modalităţile prin care românii pot afla despre orice situaţie de urgenţă din România. Citește mai departe și află cum funcționează.
Așa cum ne este prezentat și în descrierea sa, platforma ‘Fii pregătit’ a devenit sursa oficială a autorităților cu privire la toate evenimentele întâmplate în România, de la seisme, incendii, inunndații sau fenomenele meteo severe, precum furtunile.
De la momentul lansării sale, în urmă cu 6 ani, DSU, proprietarul platformei digitale, a implementat soluțiile de digitalizare pentru a-i ajuta pe români să fie la zi cu toate informațiile și să-i ajute să „înțeleagă mai bine riscurile şi pentru a-i informa asupra măsurilor de prevenire și a comportamentului pe care să-l aibă în diferite dezastre naturale sau alte situații de urgență.”
„Eforturile DSU din ultimii ani vin în adresarea obiectivelor tematice stabilite în planul de acțiune privind eficientizarea sistemului național de răspuns în situații de urgență și au o componentă integrată de digitalizare care facilitează informarea publică.”se mai arată în descrierea platformei despre care discutăm.
Pentru cei care nu au accesat până la acest moment platforma, DSU spune că acest mijloc digitalizat de informare a publicului, platforma ‘Fii pregătit’, oferă o serie de lucruri extrem de importante.
Pe platformă vor regăsi de la ghiduri de prim-ajutor, reacții alergice, și până la modalități de pregătire a populației pentru anumite situații de urgență, dar și legăturile utile cu toate instituțiile implicate în construcția acestui sistem centralizat și digitalizat de informare, DSU, inspectoratele de urgență, Poliția Română, etc.
Un alt aspect al acestei platforme, sunt și rapoartele zilnice sau la intervale bine determinate de timp, privind activitățile tuturor instituțiilor ce fac parte din cadrul DSU, și a Inspectoratelor de urgență, precum sunt și misiunile gestionate de pompieri în ultimele 72 de ore:
„În acest sfârșit de săptămână, pompierii militari au răspuns la 4.468 de solicitări pentru gestionarea situațiilor de urgență, la nivel național. În acest interval de timp, cele mai solicitate au fost echipajele SMURD, care au efectuat aproximativ 85% din totalul intervențiilor. Pe timpul acestor misiuni, 3.813 persoane au fost asistate medical.
Concomitent cu acțiunile de prim ajutor, colegii noștri au intervenit în 455 de situații în sprijinul comunităților și bunurilor acestora, în timp ce echipajele de descarcerare au gestionat 11 cazuri pentru extragerea victimelor blocate în autoturisme avariate.
De asemenea, în perioada analizată, pompierii au acționat și pentru localizarea și lichidarea celor 190 de incendii izbucnite pe tot teritoriul țării, prevenind astfel extinderea flăcărilor la vecinătăți și limitând pagubele materiale. ”, se precziează în recentul raport emis de DSU.
Tot prin intermediul platformei ‘Fii pregătit’, se mai arată în raport, au fost înregistrate peste 15 mesaje de tipul Ro-ALERT, la nivel național, după cum urmează:
„Platforma Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență – fiipregatit.ro și aplicația mobilă DSU sunt instrumente esențiale pentru informarea și pregătirea cetățenilor în fața situațiilor de urgență.
Accesați acum www.fiipregatit.ro sau descărcați gratuit aplicația de mobil DSU, din AppStore sau Google Play, pentru a afla mai multe informații privind modul de comportare înainte, în timpul și după producerea unei situații de urgență.”
Mai trebuie reamintit că, la nivelul instituției DSU, s-au mai făcut angajări, dar cu toate astea, oficialii instituției spun că este nevoie de un număr mai mare de personal pentru a face fac tuturor situațiilor care apar în teren. Mai reamintim că în 2022, după ce șeful DSU, Raed Arafat vorbea despre deficit, au existat un număr important de angajați care au votat să nu se mute la DSU.