Este sau nu slănina sănătoasă pentru consum? Mihaela Bilic, informație prețioasă pentru toți românii

Este sau nu slănina sănătoasă pentru consum? Mihaela Bilic, informație prețioasă pentru toți românii
Este sau nu slănina sănătoasă pentru consum?

Este sau nu slănina sănătoasă pentru consum? Ce a spus medicul nutriționist Mihaela Bilic? Informația este prețioasă pentru toți românii. Renumitul medic nutriționist a creat un soi de „strategie culinară de sărbători”, pe care a publicat-o pe Facebook, în care a explica cum ar trebui procedat în cazul în care îți propui să deguști din toate bunătățile, dar fără a te alege cu o indigestie. Iată ce a spus și despre slănina de porc.

Este sau nu slănina sănătoasă pentru consum?

Mihaela Bilic a declarat că slănina de porc este ”o sursă de grăsime sănătoasă”.

„Somonul cu picioare e… porcul de Mangalița. Iată o analiză concretă a conținutului de acizi grași din slănina acestui animal. Puteți vedea cu surprindere că procentul de grasimi mono- și poli-nesaturate depășește cu mult pe cel al grăsimilor saturate. Mai aproape de uleiul de măsline și de somon, slănina de porc e o sursă de grăsime sănătoasă. Și de sezon”, a notat Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook.

Mihaela Bilic a realizat și o „strategie culinară” pentru Sărbători, unde a dat indicații despre preparate din porc, dulciuri și alcool. Ea a spus că se poate mânca din toate preparatele, dar nu totul la o singură masă. Aperitivele se consumă dimineața, ciorba și sarmalele la prânz, iar friptura și cozonacul la masa de seară. O altă variantă ar fi să te mulțumești cu o jumătate de porție, ca astfel să poți gusta din mai multe preparate la o singură masă și să rămâi în același buget de calorii. Piftia este considerată un fel dietetic de mâncare, ce ține de foame și nu are multe calorii.

Mihaela Bilic, „strategie culinară pentru sărbători”

Pauza dintre mese este, de asemenea, extrem de importantă. Medicul recomandă 2-3 ore între mese, încercând să ieși la aer liber și să faci mișcare. Preparatele din porc de tip lebăr, caltaboș sau alte afumături se taie în felii subțiri, dacă ții la siluetă trebuie să le mănânci cu legume, nu cu pâine, sau chiar cu murături. Salata de boeuf, un aperitiv bogat în grăsime, trebuie să fie mai săracă în maioneză și să fie consumată fără pâine, întrucât conține cartofi din belșug.

În ce privește sarmalele, acestea nu ar trebui să fie făcute dintr-o carne foarte împănată și să nu se adauge la fiert ulei vegetal. La cele care au mult orez în compoziție nu mai este nevoi nici de mămăliguță. Friptura, indiferent că este făcută la grătar sau la cuptor, conține calorii negative și ajută la slăbit, spune Mihaela Bilic, dar contează bucățica aleasă, întrucât „conținutul de grăsime variază de la 3-4% pentru mușchiuleț până la 20% pentru ceafa bine împănată”. Pentru siluetă, friptura se consumă alături de o salată mare de legume sau murături.

„La tochitură și cârnați secretul stă în prăjeală; preparați-le înăbușit în loc să le prăjiți în ulei. Prin încălzire o mare parte din grăsimea din carne se topește și rămâne în cratiță, deci produsul final e mai dietetic și mai ușor de digerat dacă a fost gătit înăbușit.”, a mai spus Mihaela Bilic.

Cât despre cozonac, el este mai puțin „periculos” decât tortul, dar atenție la umplutura de nucă și zahar, deoarece pot dubla conținutul de calorii, așadar se recomandă păstrarea unei proporții corecte.

Și, în fine, alcoolul, iar cele mai recomandate ca și aport de calorii sunt vinul, șampania, Proseco. Se consumă 2 pahare de apă pentru fiecare pahar de vin, pentru a ajuta ficatul să elimine alcoolul din circulație.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI