Marele lanț de magazine Lidl a retras de urgență de pe piața din Marea Britanie o serie de dulciuri pentru copii, după ce site-ul web afișat pe ambalajele produselor afișa un conținut explicit nepotrivit pentru copii. Cum a fost posibil acest lucru.
Lanţul de supermarketuri Lidl din Marea Britanie a emis o alertă de rechemare urgentă a unor dulciuri vândute sub marca ”Paw Patrol”, un cunoscut personaj de desene animate, iar motivul este unul uluitor. Pe ambalajele lor era indicat un site web care avea ”conţinut explicit nepotrivit pentru copii”, relatează din străinătate.
Este vorba despre pachetele care conţin mini-biscuiţi cu unt, biscuiţii Choc Chip Biscotti, batoane Yummy Bake cu mere şi batoane Yummy Bake cu zmeură, gustări recomandate copiilor cu vârsta de peste doi ani.
Înștiințarea de rechemare de la Lidl, datată 22 august, avertizează că ambalajul produsului conține o adresă web care a fost ”compromisă” pentru a afișa conținut ”nepotrivit pentru consumul copiilor”. Practic, linkul de internet care era trecut de pe ambalaj trebuia să ducă la site-ul producătorului, dar acesta ducea de fapt la un site cu conţinut pornografic.
Produsele au fost retrase de la vânzare la finele lunii august, iar toți clienţii au fost îndemnaţi să returneze produsele la cel mai apropiat magazin Lidl. De asemenea, conducerea
„Lidl recheamă produsul de marcă menţionat mai sus deoarece am fost informaţi că URL-ul furnizorului de pe spatele ambalajului a fost compromis şi direcţionează utilizatorul de internet către un site al cărui conţinut nu este potrivit pentru copii
Recomandăm clienților să se abțină de la vizualizarea URL-ului și să returneze acest produs la cel mai apropiat magazin, unde se va acorda o rambursare completă.”, a precizat Lidl într-un comunicat de presă.
Potrivit The Sun, adresa de internet trimitea către un site pornografic găzduit în China care, între timp, a fost dezactivat. Cu toate acestea, Lidl spune că a lansat o anchetă împreună cu furnizorul său.
Presa din Marea Britanie susține că producătorul biscuiţilor Paw Patrol a dat recent faliment, iar hackerii au cumpărat apoi numele de domeniu al mărcii cu doar câţiva euro, pentru a face „cybersquatting”. Aceasta este o metodă ieftină de a profita de vizitele pe care site-ul producătorului le primea până acum.
Astfel că, internauții pot cădea cu uşurinţă în capcana hackerilor, site-ul rămânând foarte vizibil în rezultatele motoarelor de căutare timp de mai multe săptămâni.
Citește și: Detaliul de la casele de marcat cu care sunt manipulaţi clienţii supermarketurilor. La ce să fii atent mereu