Care este drumul de mare viteză care se construiește în România. Autoritățile din patru județe au demarat procedurile de achiziție publică pentru realizarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.
Un drum de mare viteză se construiește în România. Autoritățile din patru județe au demarat procedurile de achiziție pentru realizarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice pentru Drumul Expres TransRegio, a precizat Consiliului Județean Galați – Costel Fotea. Drumul de mare viteză va porni din Galați până în localitatea Chiciu din județul Călărași, situată pe cealaltă parte a Dunării de orașul bulgar Silistra.
Astfel, proiectul care vizează Drumul Expres TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu reprezintă o investiție importantă, care se bazează pe o alianță administrativă a patru județe care au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în Sud-Estul țării, a mai explicat președintele CJ Galați.
Drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 km. Proiectul ete derulat prin ADI – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din CJ Galați, CJ Brăila, CJ Călărași și CJ Ialomița. Cele patru județe au un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Astăzi au fost demarate procedurile de achiziție publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I (Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții), studiu ce este necesar pentru a găsi alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porțiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum nou”, a transmis luni președintele CJ Galați.
Conform președintelui Cj Galați, vor fi analizate chiar și variantele unor centuri ocolitoare, pentru ca traficul să fie scos din localități, iar conducătorii auto să ajungă mult mai rapid la Autostrada Soarelui, chiar mai departe, la Chiciu-Călărași.
Finanțarea este depusă pe fonduri europene pe POIM, pentru partea de proiectare, urmând ca după realizarea documentației tehnice, proiectul să fie depus pentru ruta de execuție pe Programul Operațional Transport (POT).
„Pe unde va trece ruta, ce soluții tehnice vor fi impuse, dacă vor fi realizate centuri ocolitoare, pasaje sau poduri rutiere, vor decide specialiștii”, a mai spus șeful CJ Galați.
Viitoarea șosea TransRegio ar urma să străbată Bărăganul. Pentru secțiunea Brăila – Galați, lucrările au fost deja începute de CNAIR, iar contractul pentru cei aproape 11 kilometri a fost atribuit grupului UMB.