Autoturismele Dacia sunt apreciate în Europa pentru raportul calitate – preț, astfel că modelele produse în uzina de la Mioveni pot fi văzute des pe șoselele din afara României. O Dacia 1300 a ajuns și în familia lui Donald Tusk, cel mai puternic om din Consiliul European.
Donald Tusk pare să fie fascinat de România. Își ține discursurile în limba română atunci când ne vizitează țara și declară că în familia lui s-au condus și încă se mai conduc mașini Dacia.
Primul autoturism românesc din familia președintelui Consiliului European a fost Dacia 1300 și a aparținut socrului său. În prezent, un model Dacia Duster se află în posesia socrului fiului lui Donald Tusk.
„România are puterea de a fascina și de a încânta. În familia mea, prima mașină a fost Dacia 1300 a socrului meu. Întâmplarea face că, astăzi, socrul fiului meu conduce și el o Dacie Duster. Totuși, mai mult decât mașinile românești mă fascinează intelectualii și sportivii români. Mircea Eliade, pe care l-am citat mai devreme, Emil Cioran, dadaistul Tristan Tzara, Eugen Ionescu sunt toți eroi ai imaginației mele”, declara Donald Tusk, în limba română, la începutul anului.
Modelul 1300 a fost fabricat de compania Dacia între anii 1969 și 1984, după o licență obținută de la compania franceză Renault. A intrat în producție în 1969 și a avut la bază modelul Renault 12. Inițial, modelul avea o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1.289 cmc ce dezvolta 54 de cai putere. Mașina avea o viteză maximă de 144 km/h și un consum de 7,0 litri.
În 1970 au fost lansate trei variante de echipare pentru Dacia 1300: Standard, Lux și Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca mașină de serviciu pentru Partidul Comunist și Securitate). În 1973 a intrat în producție modelele Break, iar în 1975 a fost lansată autoutilitara Dacia 1302. În 1982 , a fost lansat un hibrid numit Dacia 1300 cu elemente 1310, pentru a face tranziția la următorul model.