Dacia 1300 a devenit o mașină aproape legendară pentru români. Când se gândesc la ea, părinților și bunicilor noștri li se înseninează chipul și-și amintesc de vremurile din tinerețe când mașina românească era cel mai valoros obiect pe care-l aveau în anii comunismului.
Dacia 1300 a deschis în anii ’70 o nouă eră în istoria companiei românești și a stabilit un nou stil de viață pentru cei care au cumpărat-o. N-a fost nici pe departe o mașină impresionantă. Era un automobil mediocru, la fel ca modelul după care s-a și făcut, Renault 12.
Totuși, era o mașină făcută de noi, la noi în țară, era relativ ieftină, ușor de întreținut, benzina nu era prea scumpă (chiar dacă prin anii ’80 începuse să se dea și aia cu rația) și dacă stăteai câteva zile pe lângă un mecanic, învățai să o repari singur, cu aproape orice aveai la îndemână.
Azi, Dacia 1300 a ajuns o mașină istorică, iar când o vezi pe străzile din București, te uiți după ea ca după urs. Dar dacă ți-aș zice că există o astfel de mașină cu un motor de 500 de cai-putere? Pare de necrezut? E reală. Din câte se știe, e cea mai puternică Dacia 1300 din România în acest moment și aparține lui Sirius Iulian.
Acest model profund modificat din punct de vedere tehnic, are un propulsor de Audi S3 din prima generație (8L – 1996-2003) și este un 1.8 turbo cu 20 de valve. I-a adăugat și un sistem de tracțiune integrală Quattro care o face la fel de puternică precum o mașină sport din prezent entry-level sau mid-level.
Mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde datorită modificărilor tehnice și a masei caroseriei care nu e prea grea.
Sirius Iulian a devenit cunoscut și pe Facebook și pe YouTube după ce au fost publicate niște clipuri în care Dacia sa umilește întâi un BMW din generația actuală, într-o cursă în linie dreaptă, iar apoi un Volkswagen tot din generație actuală, dar prin oraș. Ți-am atașat aceste clipuri în articol, ca să-ți faci o idee despre potențialul mașinii românești.