Digi România este unul din importanții jucători de pe piața de telecomunicații din România. În alți ani cota de piață a companiei a crescut mai ușor. În schimb, anul 2020 a fost un an mult mai bun pentru Digi România. Statisticile ANCOM au scos în evidență o creștere semnificativă a companiei pe piețele de internet fix și televiziune prin cablu.
Conform unor date publicate de companie, la finalul lunii noiembrie 2020 venituri totale erau de 950 milioane euro în primele nouă luni ale anului. În comparație cu 2019, creștere a fost de 8,7% față de aceeași perioadă din anul precedent. Noile date financiare au fost susținute de o creștere cu 12% a numărului total de servicii furnizate clienților. Suma s-a ridicat la aproximativ 17,7 milioane de unități.
Digi a reușit să adauge mai mulți clienți de internet fix și TV prin cablu în România prin preluarea clienților competitorului său AKTA. În același timp rezultatele financiare au fost mari și ca urmare a măririi bazei de clienți mobili din Spania și Ungaria.
La aceeași dată, finele lunii noiembrie 2020, profitul operațional al grupului a crescut cu 16,2%. Sumele înregistrate au fost de 122,7 milioane de euro. Cu toate acestea, costurile financiare nete s-au dublat față de aceeași perioadă a anului trecut. Sumele cheltuite de Digi România s-au ridicat la 130,3 milioane de euro. Astfel, Digi a înregistrat pierderi de 23,5 milioane de euro în primele nouă luni.
Cu toate pierderile și cheltuileile anului trecut, conform ANCOM, Digi România a devenit lider pe piața românească de internet fix. ANCOM spune că Digi România a înregistrat o creștere de 51% anul trecut la serviciile de internet fix. În aceeași notă, a crescut cota de piață și pe segmentul serviciilor de televiziune.
Datele ANCOM arată o creștere de aproximativ 8 milioane de noi abonați. Fiind un jucător important și pe piața de telefonie mobilă, Digi România a crescut și pe acest palier. Dacă vorbim de abonamente, creșterea a fost de 60% în 2020. De partea cealaltă numărul cartelelor preplătite a crescut cu 40%.
Locul unde a fost o creștere și mai mare pentru Digi România, a fost pe piața serviciilor de telefonie fixă. Anul 2020 a adus compania pe primul loc la furnizarea de astfel de servicii. Cota de piață pentru segment a ajuns în 2020 la 39%, urmat de Grupul Telekom cu 38%. Toate aceste date sunt publicate de ANCOM, conform unor studii de piață amănunțite. Mai jos aveți datele publicate de ANCOM, după cum urmează: