Înainte de a-ți cumpăra o mașină este bine să te documentezi și să-și faci o listă asupra autovehicului respectiv cu plusurile și minusurile pe care le are. Totul trebuie pus în balanță, de la prețul autoturismului, până la întreținerea acestuia. Orice conducător auto trebuie să fie bine informat în momentul unei astfel de achiziții și este foarte important să ia în calcul piesele pe care ar putea să le schimbe la autovehicul, dar și ce ar însemna financiar aceste schimbări la mașină. Cei care au în posesie un autoturism Dacia știu foarte bine ce presupune de fapt costul unei asemenea mașini, care sunt primele defecțiuni care apar și unde trebuie să aibă mare grijă.
Mai jos, găsești un material cu principalele probleme cu care se confruntă Dacia și piesele auto care le dau bătăi de cap șoferilor! Așadar, înainte de a-ți cumpără un astfel de autoturism nu ar strica să arunci o privire pe acest articol.
Aproape toate modelele Dacia mai noi au avut sau au probleme cu motorul pe benzină 1.2 litri. Nu doar că este un motor extrem de mic, mai ales dacă-i pus pe Duster, pe care, în condițiile astea, deja nu-l mai poți numi SUV, dar mai are și anumite defecțiuni de fabricație.
Foarte mulți români s-au plâns că au avut probleme cu acest motor, pe toate modelele, de la Logan și Sandero, până la Duster și Dokker. Sunt pline forumurile posesorilor de Dacia care se plâng că motorul i-a lăsat brusc.
Este același motor pe care-l folosesc și Renault și Nissan. La noi și la francezi se numește 1.2 TCe, iar la japonezi se numește 1.2 DIG-T. Se pare că are un defect de proiectare care face ca în unele cazuri să apară probleme cu uleiul care duc, în timp, la cedarea acestuia.
Motorul îl găsești pe următoarele mașini: Duster, Lodgy, Dokker de la Dacia, Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar, Kangoo de la Renault, Qashqai, Juke, Pulsar de la Nissan și chiar Citan de la Mercedes.
Soluția pe care au găsit mulți șoferi în acest caz a fost chiar schimbarea motorului, lucru care i-a afectat când au vrut să vândă mașina.
La acest capitol, Dacia Logan din prima generație a fost cea mai vitregită. Vopseaua pe care au folosit-o românii la Mioveni este de tot râsul. În timp ce la alte mărci vopseaua durează și o viață de om, fără să capete măcar vreun un punct de rugină, la mașina românească rugina apare după vreo trei ani, mai ales dacă nu obișnuiești să ai grijă de automobil.
La primele generații, cele mai mari probleme au fost cu anumite nuanțe, acel albastru metalizat și acel vișiniu metalizat, care ar conține un fel de acid care, în timp, umflă vopseaua. În fabrică, pentru anumite nuanțe, producătorul îți cere 300 de euro, atunci când o comanzi pe internet.
Aici, cea mai simplă soluție este revopsirea generală. Doar așa poți salva mașina, mai ales dacă e în perfectă stare tehnică. Îți spun asta din proprie experiență.
Intrăm mai în profunzimea caroseriei și ajungem la tablă. Nu mai putem spune că este aceeași tablă care se folosea pe Vechile Dacii. Eu aș spune că tabla de acum e mai subțire, ca să fie mașina mai ușoară (și să se încadreze compania în buget), dar, în principiu, rezistă mai bine la intemperii.
Totuși, este la fel de vulnerabilă la rugină. Primele locuri unde apare rugina sunt capota față și ușile cu pragurile. Se întâmplă asta mai ales dacă circuli iarna cu mașina prin oraș. Acel material antiderapant care se aruncă pe șosele este un „ucigaș” tăcut pentru caroseria automobilelor.
Aici nu prea ai soluții. Încearcă să eviți să circuli cu mașina iarna, când se dă cu sare pe șosele. Ai grijă la excrementele păsărilor. Unde pică, acolo corodează în timp. Odată instalată rugina, cu greu sau deloc o vei mai putea înlătura.