Grupul Renault a făcut acum anunțul despre ce se va întâmpla cu Dacia. Astfel, producătorul francez de automobile Renault a dezvăluit noile linii a două dintre cele mai bine vândute mașini ale grupului, ambele modele fabricate de marca sa românească low-cost Dacia.
Renault, sub conducerea noului său director executiv Luca de Meo, în pierdere din cauza pandemiei de coronavirus încearcă să recupereze stabilind în același timp o relație tensionată cu partenerul japonez Nissan.
Compania Renault a anunțat săptămâna trecută o nouă organizație axată mai degrabă pe mărci decât pe geografii, Dacia fiind una dintre cele patru divizii nou înființate alături de marca Renault, mașinile sport Alpine și una dedicată „noilor mobilități”.
De asemenea, noile versiuni ale sedanului Dacia Logan, lansate pentru prima dată în 2004, și ale mașinii de oraș Sandero, care datează din 2007, vor fi prezentate în detaliu pe 29 septembrie.
Într-un interviu acordat revistei franceze Le Point, publicat săptămâna trecută, de Luca de Meo a spus că Dacia nu ar trebui să se îndepărteze de setările sale cu costuri reduse și a adăugat că marca ar trebui să aibă o imagine mai „cool”.
De asemenea, Luca de Meo, care a lucrat pentru Fiat a relansat modelul 500 al semnăturii producătorului auto italian, urmează să dezvăluie planul său strategic pentru Renault în luna ianuarie 2021.
Pe de altă parte, pentru prima dată în istoria recentă a mărcii Dacia, modelele Sandero și Logan au fost proiectate pe aceeaşi platformă tehnică cu actualul Renault Clio, ceea ce înseamnă o adevărată revoluţie în gama constructorului francez.
Cu toate că Logan şi Sandero nu mai „vârfurile de lance“ ale Dacia, în prim-plan fiind SUV-ul Duster, ambele sunt cele care au pus marca de la Pitești pe harta industriei auto europene, cu Logan în anul 2004 și cu Sandero în 2008.