Când vine vorba de retailerul Lidl, avem parte de vești, una caldă, una rece. Este vorba de decizia Lidl care i-a înfuriat pe germani. Se pare că șefii au vrut să facă un gest frumos, dar din păcate nu le-a ieșit așa cum vroiau.
Lidl Germania promite un bonus unic, menit să îi ușureze pe angajați. Pe internet, veștile bune au mai multe șanse de a provoca critici. Decizia Lidl vine, având în vedere creșterea actuală a prețurilor în toate domeniile vieții. Companiile din Schwarz Group plătes angajaților nemți un bonus unic, spune o publicație germană.
În total, vor fi cheltuite 40 de milioane de euro în acest scop. Toți angajații care fac obiectul negocierii colective primesc 250 de euro, iar pentru angajații cu fracțiune de normă este vorba de 75 de euro.
Comercianții cu amănuntul de produse alimentare din Schwarz Group, inclusiv Lidl și Kaufland, doresc să transmită un semnal clar prin această măsură
„Prin acest serviciu special, dorim să le oferim angajaților noștri sprijin financiar în aceste vremuri dificile.
Să ușurăm puțin povara financiară ridicată din prezent”, explică Gerd Chrzanowski, partener general al Schwarz Group, într-un comunicat de presă.
Dar, decizia Lidl i-a înfuriat pe germani, generând și polemici, majoritatea fiind critice la adresa companiilor Schwarz Group. Bonusul se aplică doar angajaților din Germania.
Anunțul companiei a stârnit o dezbatere aprinsă pe rețelele de socializare. Până în prezent, postarea a fost apreciată de 5.986 de ori și comentată de peste 1.300 de ori. Mulți utilizatori au salutat inițiativa și și-au arătat reacția pozitivă.
Cu toate acestea, bonusul nu pare să îi convingă pe toți utilizatorii. De exemplu, un utilizator se plânge că valoarea bonusului este nepotrivită în comparație cu cifra de afaceri a supermarketului. Acesta spune că „40 de milioane pare mult, dar în comparație cu compania este aproape scandalos.”
Decizia Lidl prin care cei 250 de euro ar trebui să ajungă la angajați este, de asemenea, criticată. Un utilizator consideră că faptul că angajații primesc bonusul sub forma unui voucher de bunuri pentru lanțurile de supermarketuri și este mai degrabă un beneficiu pentru companie însăși. „Companiile pot să amortizeze fiscal un voucher de cumpărături”, spune utilizatorul.
În cadrul retailerului Lidl angajații primesc bonusul ca parte a salariului din noiembrie, conform comunicatului emis de grupul Schwarz. Alți utilizatori sunt indignați de lipsa de apreciere manifestată de internauți spunând că „angajatorii nu sunt obligați să facă plăți speciale.” Gestul a fost pe de-o parte apreciat. Din păcate, cele mai multe reacții au fost critice la adresa Lidl și a fratelui său mai mic, Kaufland.