Atunci când ne decidem să zburăm cu avionul spre o posibilă destinație exotică, e bine să știm câte ceva despre avion, echipaj și, de ce nu, anumite reguli. una dintre aceste reguli explică de ce stewardesele își țin mâinile sub coapse când stau pe scaun în avion. Citește mai departe și află care este motivul, de altfel unul surprinzător.
Zborul este cel mai sigur mod de a călători; aceasta este o platitudine pe care aproape toată lumea o cunoaște. În anii 1990, când călătoriile cu avionul deveneau din ce în ce mai frecvente, chiar mai mult decât au fost vreodată, această idee că transportul aerian este sigur s-a răspândit tot mai mult.
Probabil că a fost o idee care s-a răspândit pentru că tot mai mulți dintre cei care zburau pentru prima dată s-au trezit ușor panicați, așa că aveau nevoie de o modalitate de a se asigura că sunt mai în siguranță decât în mașină, pe drum.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2024/02/De-ce-stewardesele-isi-tin-mainile-sub-coapse-cand-stau-pe-scaun-in-avion.-Motivul-e-surprinzator-5.jpg)
Deși teama de zbor încă există, ea este aproape complet nefondată. Accidentele au tendința de a fi evidențiate de mass-media, care le scoate în evidență în mod exagerat. Călătoriile cu avionul s-au soldat cu 0,07 decese la fiecare 1 miliard de kilometri parcurse, comparativ cu 212,57 pentru motociclete și 7,28 pentru automobile.
Cele mai recente modele Airbus și Boeing sunt construite cu atât de multe caracteristici de siguranță, încât ar face de rușine orice Volvo sau Toyota. Tehnologia de la bordul unui zbor obișnuit monitorizează tot ceea ce se întâmplă în avion, tot ceea ce se întâmplă în jurul avionului și tot ceea ce se întâmplă în toate celelalte 50 de dimensiuni în timp și spațiu.
Vezi și: Cele mai nesigure companii aviatice din lume. Românii zboară des cu două dintre ele
În aceași măsură, contează și echipajul, iar în acest caz, vorbim azi și despre de ce stewardesele își țin mâinile sub coapse când stau pe scaun în avion. După cum poate confirma orice călător frecvent, echipajul se așează pe scaune în timpul rulării, decolării și aterizării, precum și în alte momente, atunci când este instruit de căpitan, cum ar fi în caz de turbulențe puternice.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2024/02/De-ce-stewardesele-isi-tin-mainile-sub-coapse-cand-stau-pe-scaun-in-avion.-Motivul-e-surprinzator-2-1024x568.jpg)
Deoarece acestea sunt momente în care siguranța este critică și poate atunci când o situație de urgență ar putea avea cele mai mari șanse de a se produce, ați putea observa că membrii echipajului de cabină stau de obicei așezați într-un mod rigid, cu mâinile plasate sub picioare.
Poziția în care trebuie să stea echipajul de cabină variază în funcție de procedurile de siguranță ale companiei aeriene și de regiune. Toate sunt foarte asemănătoare, dar complet diferite față de poziția de sprijin pentru pasageri. Scopul este de a menține corpul într-o poziție rigidă, astfel încât, în cazul unui impact în urma unei situații de urgență neplanificate, este mai puțin probabil să fie rănit grav.
Vezi și:
După cum explică Simple Flying, echipajul de cabină stă adesea pe mâini, deoarece aceasta se numește poziția de sprijin. Poziția variază în funcție de procedurile de siguranță ale companiilor aeriene și de regiune, dar toate sunt foarte asemănătoare și sunt concepute pentru a preveni rănirea. Aceștia trebuie să fie așezați cu spatele și gâtul bine lipite de scaun, cu genunchii și picioarele împreunate și cu picioarele bine așezate pe sol.
„Mâinile sunt așezate fie deasupra genunchilor, fie sub coapse, cu coatele ținute spre interior. Această poziție poate varia în funcție de procedura companiei
Scopul este de a menține corpul într-o poziție rigidă, astfel încât, în cazul unui impact în urma unei urgențe neplanificate, corpul să fie mai puțin afectat.”
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2024/02/De-ce-stewardesele-isi-tin-mainile-sub-coapse-cand-stau-pe-scaun-in-avion.-Motivul-e-surprinzator-1.webp)
În această situație, membrii echipajului de cabină trebuie să fie așezați cu spatele și gâtul bine lipite de scaunul de salt și cu genunchii și picioarele împreună, așezate ferm pe sol. Mâinile însoțitorilor de bord sunt așezate fie deasupra genunchilor, fie sub coapse, cu coatele ținute spre interior. Totuși, această poziție variază de la o companie aeriană la alta, explică specialiștii în siguranța zborului.
Vezi și: Câți bani câștigă o stewardesă la Wizz Air sau Ryanair. Ai și mai multe beneficii pe lângă salariu
Unii membri ai echipajului fac acest lucru și atunci când zboară în calitate de pasageri, doar pentru că este o mișcare automată. Cu toate acestea, atunci când se operează într-o aeronavă în climate mai reci, poziția poate ajuta totuși la încălzirea unor degete înghețate de frig..