De ce merg trenurile încet în România, de fapt. S-a aflat acum motivul adevărat

De ce merg trenurile încet în România, de fapt. S-a aflat acum motivul adevărat
Ce probleme au trenurile din România

De-a lungul timpului, mai mulți români s-au plâns de viteza pe care o ating trenurile din țara noastră. S-a aflat adevăratul motiv pentru care se pierde foarte mult timp, iar, din păcate, resursele nu sunt nici ele pe plus, căci această problemă vine cu mai multe reacții în lanț.

Motivul adevărat pentru care trenurile merg încet în România

Echipa ‚România, te iubesc’ a decis să investigheze această problemă după ce șeful de la Ford a semnalat anumite nemulțumiri cu privire la starea infrastructurii feroviare. Mașinile produse în Craiova nu ajung niciodată la timp la clienții din Europa, după cum spune Josephine Payne. Astfel, se pierd zeci de milioane, sume ce ar putea fi investite în fabrică.

„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi.”, a spus Josephine Payne pentru PRO TV.

De aici, echipa din emisiunea menționată mai sus a decis să facă o călătorie pentru a verifica dacă spusele celor ce se plâng de viteza trenului sunt adevărate. S-a produs astfel un reportaj pentru a demonstra că marfarul de la Craiova ajunge la granița cu Ungaria în 2 zile.

Șeful Ford, nemulțumit de trenurile din România. Ce se întâmplă la noi în țară

Anual, sunt urcate pe tren peste 100.000 de mașini. Încă de la începutul se remarcă anumite probleme. Spre exemplu, faptul că se merge atât de încet încât o persoană ar putea să depășească trenul dacă ar alerga. Există multe restricții pe distanțe scurte, dar mecanicul menține viteza redusă atunci până când ultimul vagon depășește porțiunile afectate.

De asemenea, marfarele dau prioritate trenurilor de călători pe liniile cu un singur fir, dar nici nu există un sistem modern de management al traficului. De asemenea, un marfar de 700 de metri este întârziat câte un sfert de oră de doar câțiva metri de șină stricată. Între Dealul Balota și Craiova au trecut aproximativ 3 ore, iar la verificarea frânelor, operațiune ce ar trebui să dureze 15-20 de minute, se pierd mai bine de două ore.

Pentru că Dealul Balota este cea mai dificilă porțiune de cale ferată din România, trenul întârzie și mai mult. Într-un final, călătoria duce la Drobeta Turnu Severin, iar pe coridorul european există o restricție de circulație cu 5 kilometri la oră din cauza unui macaz. Acolo, echipa staționează aproximativ o oră.

„Să nu credeţi că este vorba de acelaşi macaz, de fiecare dată e vorba de acelaşi macaz. Timp de 30 de ani nu s-a făcut mare lucru, este normal să nu se circule cu vitezele de proiectare, avem şi linii pe care se circulă cu zero…adică nu se circulă.”, a declarat Ioan Pintea, director CFR Infrastructură.

Surprizele CFR. De ce există, de fapt, probleme cu trenurile în România

Echipa din emisiune întâlnește o mulțime de probleme printre angajații CFR. Mai mult, atunci când vine vorba despre timpul pierdut, în 8 ore trenul a parcurs doar 140 de kilometri. Călătoria a durat aproximativ 26 de ore, căci s-a circulat și unde este permis cu 120 de kilometri pe oră, cu doar 80 de kilometri pe oră.

La vamă s-au mai pierdut în jur de 9 ore din cauza controlului vamal, deoarece România încă nu face parte din spațiul Schengen. De asemenea, cei de la ‘România, te iubesc’ l-au întrebat și pe Ioan Pintea, director CFR Infrastructură, cât crede că ar dura totul.

„- Cât credeţi că face trenul cu maşini Ford de la Craiova la Curtici?

– N-aş putea să vă spun.

– Estimativ, cât v-aţi dora să facă?

– Probabil 12 ore.

– 26, într-o zi bună.

– Da…”, a fost dialogul avut între Ioan Pintea și cei de la PRO TV.