17 apr. 2024 | 13:46

De ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real. Ce au descoperit specialiștii

Utile
De ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real. Ce au descoperit specialiștii
„Mașina este testată în timpul unui ciclu de 30 de minute împărțit în patru faze la viteze diferite”

Când vine vorba de mașina din dotare, specialiștii atrag atenția asupra faptului că, de cele mai multe ori, consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real, argumentând și de ce se întâmpl așa, în urma unor descoperiri recente.

Experții explică de ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real

În urma unor studii recente, privind consumul oficial al mașinilor și nivelurile de emisii de CO 2, experții spun că sunt cele obținute în timpul omologării conform ciclului PTNM, dar toată lumea știe că acestea sunt departe de cifrele reale pe care le putem înregistra în circulație, deși există diferite trucuri care reduc drastic consumul de benzină sau motorină.

De ce consumul oficial al masinilor nu este niciodata real. Ce au descoperit specialistii ()

Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (PTNM) măsoară poluanții reglementați (CO/HC/Nox/particule) și consumul exprimat în CO2 pe parcursul acestui ciclu. Această nouă procedură a stabilit condiții de testare mai realiste pentru a oferi clienților informații mai reprezentative.

De ce se întâmplă acest lucru? Cum funcționează cu adevărat sistemul și care este diferența dintre cifrele legale și cele de pe stradă? Vom încerca să răspundem la toate aceste întrebări și chiar mai multe.

Testul este obligatoriu din 2019

Acestă verificare este obligatorie pentru toate mașinile înmatriculate începând cu 1 martie 2019, și, de fapt, reprezintă o îmbunătățire față de modurile de testare anterioare, cel puțin în ceea ce privește distanța față de consumul real, care este în mod cert influențat și de ceea ce folosim, benzina premium sau cea normală, dacă ne referim la mașinile pe benzină.

De ce consumul oficial al masinilor nu este niciodata real. Ce au descoperit specialistii ()

Cu toate acestea, adevărul este că, fiind vorba de teste de laborator, cifrele de consum sunt întotdeauna mai mici decât ceea ce poate realiza orice șofer pe șosea. Nici măcar introducerea parțială de către UE a testării emisiilor pe șosea în cadrul sistemului ERV (Emisii reale la volan) nu pare să fi rezolvat problema.

În apărarea ciclului PTNM, trebuie spus că aceste teste sunt în prezent singura modalitate de a compara corect consumul diferitelor mașini, urmând protocoale și condiții clare și repetabile, spun experții.

Consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real

În urma recetelor testări, experții au descoperit că datele de consum PNM se obțin prin plasarea mașinii pe role dinamometrice într-o cameră de testare la o temperatură de 23 de grade, explică experții care a fost procesul:

„Mașina este testată în timpul unui ciclu de 30 de minute împărțit în patru faze la viteze diferite care simulează diferite condiții de conducere, anume joasă, medie, ridicată și foarte ridicată, adică urbană, suburbană, extraurbană și autostradă.

În aceste condiții, viteza maximă atinsă în cele patru faze ale testului, care afectează majoritatea automobilelor de pe piață, este de 56,5, 76,6, 97,4 și, respectiv, 131,3 km/h, separate de perioade de repaus ciclic.”, explică experții.

Datele aveau să fie publicate sub forma unui tabel, ca cel de mai jos, astfel determinându-se că, de fapt, consumul de combustibil oficial al mașinilor nu este niciodată real.

Scăzută Pe jumătate Ridicată Foarte Ridicată
Durata 590s 433s 455s 323s
Durata de oprire 145s 47s 29s 6s
Distanța 3,095 m 4,756 m 7,162 m 8,254 m
Procentul de oprire 24.6% 10.9% 6.4% 1.9%
Viteza maximă 56.5km/h 76.6 km/h 97.4 km/h 131.3 km/h
Viteza medie fără opriri 25.0km/h 4.4 km/h 60.5km/h 93.7 km/h
Viteza medie cu opriri 18.9km/h 39.5km/h 56.7 km/h 92.0 km/h
Accelerația minimă -1.47 m/s² -1.49 m/s² -1.49 m/s² -1.21 m/s²
Accelerația maximă 1.47 m/s² 1.57 m/s² 1.58 m/s² 1.03 m/s²

Ca urmare a acestor teste, concluzia confrmă căreia consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real pare mai mult decât veridic, mai spun experții, dând în același timp și exemple reale pe anumite mărci de mașini, precum, Kia Niro Plug-in Hybrid, Mercedes E 300 4MATIC Plug-in hybrid, sau Range Rover Evoque P300e plug-in hybrid.

O altă concluzie este că și aerul condiționat este unul din factorii care influențează consumul real, chiar dacă acesta nu este întotdeauna cel corect.

Parteneri
Ce trebuie să ai în buzunar în a doua zi de Crăciun pentru a-ți merge bine tot anul
Redactia.ro
2025 este Anul Șarpelui, un an care anunță transformări profunde și șanse mari de a descoperi dragostea
Click.ro
Cum dau autoritățile apă la moară fanilor teoriei conspiraționiste Chemtrails
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Al Bano a spus ce s-a întâmplat în noaptea în care fiica lui, Ylenia Carrisi, a dispărut: „Acesta e dramaticul adevăr!”
Unica.ro
Restructurări masive în 2025. Se anunță un an nebun. Toată lumea strânge cureaua
EVZ.ro
Dima Trofim revine pe micile ecrane şi se alătură distribuţiei serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „De foarte mult timp îmi doream să mă reîntorc la actorie”
Spynews
S-a dat ordin de la UE. Intră în vigoare din ianuarie. Devine obligatoriu în toate statele
Capital.ro
Cum arată casa de 2,5 milioane de euro a Monicăi Tatoiu. Are 9 dormitoare și mobilă de lux. Vila e o fortăreață: “Tot sistemul de protecție a casei este inventat de mine"
Avantaje
ANUNȚ despre PENSIILE DIN IANUARIE! ÎNGRIJORĂRI pentru PENSIONARI
Mediaflux
Dima Trofim revine pe micile ecrane şi se alătură distribuţiei serialului original Iubire cu parfum de lavandă: „De foarte mult timp îmi doream să mă reîntorc la actorie”
Spynews.ro
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro