29 mart. 2023 | 12:49

De când trebuia scoasă din uz locomotiva care a provocat accidentul de la Galați. Detalii incredibile din anchetă

News
De când trebuia scoasă din uz locomotiva care a provocat accidentul de la Galați. Detalii incredibile din anchetă
„Ar trebui să anulăm 80% din trenuri”

Pe 25 martie, parcă reeditând drama din Grecia, la Galați a avut loc un accidnet în care era implicată o locomotivă. Bilanțul accidentului, conform primelor informații, o persoană decedată și alte trei rănite, după ce locomotiva a lovit un vagon de călători. Primele reacții au fost cererea de demitere a ministrului Transporturilor, iar azi aflăm noi informații referitoare la condițiile tehnice și de când trebuia scoasă din uz locomotiva care a provocat accidentul de la Galați. Detalii incredibile din anchetă au ieșit la iveală și încă se caută vinovații.

Infrastructura CFR și motivele accidentului de la Galați

De ani de zile, atât angajații din CFR, cât și alte voci din afară au reclamat o infrastrctură defectuoasă, garnituri care ar fi trebuit scoase din uz de ani de zile, în aceeași situație fiind și locomotivele CFR-ului.

De ani de zile nu s-au mai investit bani în garnituri și locomotivele din dotare, fie în reparații, fie în înoirea parcului deținut de compania de stat, iar asta a dus la accidentul din 25 martie, când o locomotivă a intrat în plin într-un tren de călători care se afla în stație și care urma să plece spre Mărășești.

Vezi și: Mecanicii de locomotivă CFR, reexaminați, în urma accidentului feroviar din Galați. Ceasul vitezometrului s-a oprit la 75 de km/h. Filmul incidentului

O persoană decedată și alte trei rănite

Imediat după producerea accidentului, bilanțul anunța un deces și alți trei pasageri răniți, precum și primele reacții ale conducerii CFR, directorul companiei declarând atunci că:

„Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre.

Nu îmi pot asuma însă subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani! Sunt profund îndurerat și transmit condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă.”, declara Traian Preoteasa.

Ancheta arată de când trebuia scoasă din uz locomotiva care a provocat accidentul de la Galați

Din momentul producerii accidentului și până astăzi au trecut patru zile, iar Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a demarat o anchetă pentru a afla care au fost condițiile producerii accidentului și cine se face vinovat de acesta. Conform unor surse, ancheta a scos la iveală și de când trebuia scoasă din uz locomotiva care a provocat accidentul de la Galați.

Conform datelor din anchetă, aceasta ar fi trebuit scoasă din uz încă de acum șapte ani. Dar, ca urmare a lipsei de locomotive și în ciuda defecțiunilor, aceasta a fost menținută în circulație, punând în pericol viața oamenilor. AGIFER mai spune că au fost făcute recomandări în ceea ce privește respectiva locomotivă de a fi scoasă din uz, dar cei în măsură să ia această decizie nu au făcut nimic în acest sens, de altfel instituția anunța demararea anchetei încă din ziua producerii accidentului:

„S-a decis deschiderea unei investigații pentru accidentul feroviar produs la data de 25.03.2023, în jurul orei 19:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galați, în stația CFR Galați, la manevra de introducere a locomotivei EC 91530430128-5 (aparținând Depoului Galați), la linia nr.4 ocupată cu vagonul de călători nr.50532616090-8, în vederea formării trenului de călători Regio 7576, prin tamponarea violentă a vagonului de călători de către această locomotivă, în urma căruia a rezultat decesul unei persoane.”, se arată în comunicatul AGIFER.

Ar trebui să anulăm 80% din trenuri”

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în continuare și care vor fi concluziile anchetei demarate de AGIFER, precum și care vor fi reacțiile și măsurile luate de companie și Ministerul Transporturilor. Cât despre ce se întâmplă în teren, același Traian Preoteasa, directorul CFR, spune că Este vorba despre reviziile mari care se fac odată la 5-6 ani. Sunt întârzieri, dar sunt întârzieri, ca să zic așa acceptate. Li se fac în depou verificări suplimentare. Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri”.