Cel mai recent accident feroviar din Galați a speriat și mai tare populația României, evenimentul petrecându-se la trei săptămâni după accidentul feroviar din Grecia, acolo unde un tren de pasageri s-a ciocnit cu un tren de marfă, fiind provocată cea mai mare tragedie din ultimii zeci de ani, soldată cu 57 de morți și mai mulți răniți. Din păcate, nici România nu stă mai bine în ceea ce privește siguranța călătoriilor cu trenul, iar acest lucru o spune chiar directorul CFR Călători.
Din păcate, zilele tecute, un accident înfiorător a fost soldat cu moartea unei femei, conductorul trenului R 7576, după ce o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon de călători pe care urma să-l tracteze. Din păcate, alte trei persoane au fost rănite și au avut nevoie de îngrijiri medicale.
Starea angajatei care a murit fusese inițial stabilizată, însă aceasta a suferit la spital al cincilea stop cardio-respirator, care de data aceasta i-a fost fatal. Femeia se afla în gara Galați asteptând ajutor și nu știa că acelea vor fi ultimele minute din viața sa.
După cea mai recentă tragedie, ministrul Transporturilor a transmis un mesaj de condoleanțe în memoria angajatei CFR, dând asigurări cu privire la adoptarea unor măsuri care să mărească siguranța angajaților și a călătorilor.
„În urma accidentului feroviar din Galați în care conductorul trenului R7576 și-a pierdut viața, transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate.
Ca ministru al Transporturilor, am decis o serie de măsuri menite să crească nivelul de siguranță al călătorilor, dar și al personalului CFR Călători.
De asemenea, vreau ca standardele tehnice în sistemul feroviar să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.
Din păcate, sistemul feroviar din România este depășit, nefiind făcute investiții semnificative de zeci de ani. Oricine se urcă într-un tren CFR poate simți pe propria piele că se întoarce în timp, acest lucru reflectându-se în lipsa condițiilor din trenuri, timpul îndelungat petrecut pe traseu, întârzierile mari, care au loc aproape de fiecare dată și nu în ultinul rând, starea degradată a trenurilor și a căilor ferate.
Recent, directorul CFR Călători a recunoscut că reviziile tehnice sunt făcute cu întârziere, majoritatea fiind efectuate și cu șase luni întârziere. Traian Preoteasa a recunoscut că, odată ajunse în depou, trenurile sunt supuse unor revizii suplimentare.
Cu toate acestea, directorul CFR călători susține că, cel mai probabil, 80% din vagoanele puse în circulație nu au reviziile mari efectuate, ceea ce înseamnă că, un alt accident feroviar se poate ivi oricând.
„Este vorba despre reviziile mari care se fac odată la 5-6 ani. Sunt întârzieri, dar sunt întârzieri, ca să zic așa acceptate. Li se fac în depou verificări suplimentare. Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri”, susține directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.
Din păcate, afirmațiile sale se confirmă în fapte, căci în mai puțin de două săptămâni, s-au produs două accidente grave, în timp ce în 2022, pe calea ferată au avut loc peste 260 de accidente și peste 300 de incidente, majoritatea cauzate de starea precară a vagoanelor de călători și a locomotivelor, dar și a infrastructurii feroviare.