Dacă planurile Dacia nu-s date peste cap, pe termen lung, de pandemia de coronavirus, atunci vei avea parte de noua Dacia Sandero. Acum îți poți face o idee despre cum va arăta
Dacia pregătește mai multe modele pentru următorii doi ani. Unul dintre acestea, și destul de așteptat, este Sandero. Acum, modelul a fost surprins în România.
Modelul Dacia camuflat a fost surprins pe autostrada Sibiu – Deva. Nu-i o noutate să vezi mașini testate și ascunse sub un autocolant de tipul acesta. E o noutate să vezi modele noi testate chiar pe străzile din România. Conform celor mai noi informații despre Sandero, acesta va fi un mix între Renault Clio și Megane.
Odată cu Sandero, Dacia pregătește și un model Sandero Stepway. Așa cum îi zice numele, e un model ceva mai robust, care a ajuns să fie destul de popular în Europa. La fel ca Dacia Sandero, și modelul Stepway va fi construit pe ce e Renault Clio în prezent. Stepway e o variantă ceva mai robustă a mașinii, mai înaltă. Astfel, următoarele mașini Dacia vor folosi platforma CMF-B a Renault. Ca motorizare, zvonurile indică spre un TCe de un litru, pentru benzină. Sigur, va fi și-o versiune cu GPL.
Constructorul de la Mioveni, care a avut angajații în șomaj tehnic până la data de 5 aprilie din cauza pandemiei de coronavirus, ar fi gata cu designul noii generații de Sandero.
Auto-Bild a publicat câteva imagini. Două dintre ele sunt în galeria foto de AICI. Ține cont că nu e designul final, aprobat de Dacia și e foarte posibil ca mașina să nu arate așa. Ce vezi în imaginile de mai jos e o interpretare grafică a detaliilor pe care le știm până acum despre Sandero. E un mix între un Seat Leon, un Volkswagen și un Renault Megane. Ceea ce n-ar fi rău.
Dacă declinul financiar nu va fi puternic, atunci planurile ar putea sta în picioare.
Există informații că Sandero ar putea fi lansată în 2021. Ce se știe până acum? Va folosi platforma CMF-B, folosită la Renault Clio. Va fi tot un hatchback de dimensiuni mici, iar în interior ar putea avea și o consolă multimedia.
Ca motorizare, noua mașină Dacia ar folosi un motor pe benzină SCe de un litru și 75 CP, un motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP, iar motorul diesel Blue dCi de 1,5 litri ar avea 85 CP.
De precizat că cei de la Dacia pregătesc și o variantă Stepway, acolo unde se știu deja câteva îmbunătățiri. Ar avea un motor de 130 CP și ar fi vorba și de-o versiune hibridă – mai exact motorizarea pe sistem mild-hybrid E-Tech. E ceea ce Renaul a pus și pe Clio și aduce și pe Dacia. Motorul pe benzină ar fi de 1,6 litri.
Platforma CMF presupune și că sistemele de siguranță vor fi mai bune – acestea neputând fi integrate la fel de bine pe B0 (cea de acum) – și că platforma poate fi folosită pentru mai multe tipuri de autovehicule, inclusiv electrice. 2020 e anul în care a venit și prezentarea Dacia Spring, primul model electric al mărcii. Dar totul depinde de cum va trece Dacia prin această criză.