Dacia, lovitură devastatoare din partea Ford. Mașina care zdrobește Dusterul în Europa
După ce a înregistrat un succes fulminant pe piaţa auto din Europa, Dacia Duster primeşte o lovită devastatoare. Noua maşină de la Ford a depăşit în vânzări autoturismul românesc.
Dacia Duster, întrecută la vânzări de noua maşină marca Ford
La finalul anului trecut, gigantul american Ford anunţa lansarea pe piaţa europeană a noului autoturism hibrid. Fabricat exclusiv la uzina Ford din Craiova, Ford Puma a reuşit o nouă performanţă pe segmentul său. In luna septembrie, a urcat pe locul al doilea la vânzări, cu 12.251 de exemplare, fiind depășit doar de Toyota Corolla. Astfel, a depăşit Dacia Duster, maşina care s-a bucurat de un succes incredibil în rândul europenilor.
De asemenea, în perioada iulie-septembrie 2020, SUV-ul a înregistrat vânzări de 42.362 de unități, ocupând locul trei în clasamentul pe modele Ford. Şi preţul este unul atractiv şi similar cu cel produs de Dacia, în versiunea standard – Titanium, autoturismul poate fi achiziţionat la un preţ de 16.500 de euro, TVA inclus. Un alt lucru important de menţionat este faptul că cei care doresc să cumpere această maşină pot alege dintr-o gamă de motoare pe benzină Ford EcoBoost de 1.0 litru, produse tot la uzina Ford de la Craiova, dar şi diesel de 1.5 l EcoBlue.
Pentru introducerea în producţie a noului Puma, compania americană a investit 200 de milioane de euro. De asemenea, modelul lansat în noiembrie 2019 a devenit cel mai vândut SUV marca Ford, fiind urmat de Kuga şi Ecosport.
Dacia Sandero se bucură încă de o mare popularitate
Cel mai bine vândut model Dacia este în continuare în top 10 cele mai vândute maşini din Europa, cu 19.745 de unităţi vândute în luna septembrie. A depăşit chiar şi Volkswagen Polo, însă nu a putut concura cu Renault Clio sau Peugeot 208. Cel mai cumpărat automobile de pe bătrânul continent este Volkswagen Golf.
Dacia a prezentat, în urmă cu o lună, noile autoturisme. Producătorul de la Mioveni a făcut schimbări majore pentru cea de-a treia generaţie de Sandera, Logan şi Sandero Stepway. Mai exact, toate sunt propuse fără motorizări diesel, însă o variantă de motorizare poate avea transmisie automată de tip CVT (cu variație continuă) în loc de transmisia pilotată (Easy-R) disponibilă până acum. Mai mult, există şi o motorizare benzină/GPL, numită ECO-G.
Cele două generații aflate pe piață din 2008 și până în prezent cumulează vânzări de 2,1 milioane unități la nivel internaţional.