Dacia care trebuia să „americanizeze” România: din ce era făcută

Dacia care trebuia să „americanizeze” România: din ce era făcută

Sunt o mulțime de modele Dacia remarcabile. Printre ele își face loc și Extase, un model aparte prin strategia de promovare și prin construcție.

Dacia Extase a fost una dintre încercările eșuate ale uzinei de la Mioveni să se distanțeze cumva de Renault. Ideea mai mare era să fie o „americanizare” a mașinii românilor. A sfârșit însă drept o încercare eșuată de a copia de la alte branduri.

Numele Dacia Extase era pe atât de ciudat ca mașina în sine. A venit la începutul anilor ’90 și semăna cel mult cu o mașină americană din filme cu detectivi blazați. A fost însă fabricată, dar în numă limitat. Părerile sunt împărțite: unii zic că au fost făcute doar patru unități, alții șapte.

Extase era, de fapt, un model 1410. Elementele de „bucăți” au fost însă cele care au scos-o în evidență, adică elemente noi de caroserie ca să dea o nouă față mașinii.

Printre mașinile de la care au fost preluate elemente se numără: Dacia 1310, Liberta și Nova. Chiar dacă n-a fost un model istoric, Extase a anticipat mașinile care aveau să se bucure de mai multă atenție din anii 2000.

În încercare de-a face o mașină mai modernă, desigur, au fost împrumutate elemente și de la mașini străine. Lista asta cuprinde oglinzile, farurile, mânerele portierelor. Portierele aveau să fie utilizate mai târziu la pick-up-ul cu patru uși.

De aceea spun că a fost o mașină făcută din „resturi”, dar mai bine ar fi spus că era din fragmente aproape ca mașina lui Frankenstein. A fost un fel de facelift, dar superficial.

Chiar și așa, Dacia Extase se înscrie excelent în istoria de 50 de ani a mărcii. Au fost modele memorabile, dar au fost și încercări lăudabile fie și doar prin îndrăzneală. Memorabilă rămâne însă Dacia cu trei volane de care n-ar trebui să uiți.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI