Cum țepuiesc taximetriștii din Constanța românii care merg pe litoral. Mare atenție la aceste manevre care te pot lasa fără banii de concediu. Taximetriștii pot apela metode de umflare a prețului curselor. Iată care sunt acestea și cum poți să le recunoști, de fapt, mai ales dacă plănuiești o vizită la malul mării.
Prima metodă de umilire a clientului a fost denumită metoda „Trenul întârziat”, într-un reportaj realizat de observatorconstanta, despre care se spune că e o tradiție pentru Gara Constanța. Astfel că de fiecare dată, taximetriștii umflă prețul unei curse turiștilor care vin la malul mării. Iar dacă se întâmplă ca turiștii ai căror trenuri au circulat cu întârziere să aibă nevoie de un transport cu taxiul pe timp de noapte, taximetriștii trec direct la dublarea tarifelor.
O altă metodă prin care clienții care merg pe litoral pot fi umiliți este metoda „Codul”. Atunci când la rubrica meteo se anunță un cod portocaliu de vânt, iar oamenii sunt speriați de ceea ce se poate întâmpla în oraș, chiar atunci taximetriștii de la gara din Constanța sunt cei mai fericiți, pentru că își pot relua prețul de pornire de 20 de lei al unei curse. În aceste condiții, nu vei găsi mașină care să se urnească din loc la un preț mai mic.
„20 de lei acum că e gheață, zăpadă, se patinează. Nu mai e cum era.”, îmi spunea un oportunist pe care l-am înregistrat cu o cameră ascunsă, pe vreme de iarnă”, se anunță în reportajul amintit.
Iar atunci când afară este viscol, taximetriștii pornesc motoarele, fac cu mână și chemă clienți, iar când aceștia ajung la mașină și la căldură, nu mai există tarif fix de 3 lei sau de 3,5 lei, ci numai profitul lor dublat. Dacă nu îți convine situația, ești liber să o iei pe jos, prin viscol.
O altă metodă explicată în reportajul amintit o reprezintă metoda „Pierdut în propriul oraș”. Spre exemplu, în luna iulie când vin foarte mulți turiști la mare, șoferii de taxi își dau jos de pe bord telefoanele pornite pe aplicația waze, înainte ca turiștii să se urce în mașină.
Când taximetristul îl întreabă pe client unde vrea să meargă, după aceasta îi spune că îl va duce pe o rută cunoscută bine de el. Șoferul începe apoi să se învârtă pe străduțe, se plimbă în cerc, fără ca turistul să își dea seama. Se scuză că traficul este intens, iar în cele din urmă duce clientul la destinație cu întârziere de cel puțin 20 de minute și de un tarif cel puțin dublat.