Monitorul prețurilor oferă consumatorilor posibilitatea de compara prețurile practicate de lanțurile de magazine la unele produse de protecție sanitară, cum ar fi măștile, mănușile și dezinfectanții, anunță Consiliul Concurenței.
Astfel, în cadrul aplicației Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost introdusă și o nouă categorie de produse: Măști, Mănuși și Dezinfectanți.
”Împreună cu partenerii noştri, am decis să venim în sprijinul consumatorilor, oferindu-le posibilitatea de a identifica magazinele unde găsesc aceste produse, foarte căutate în această perioadă, la preţuri accesibile”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Până la ora actuală, patru dintre marile lanțuri comerciale au finalizat deja transmiterea acestor informații către aplicație, urmând ca, până la începutul săptămânii viitoare, să finalizeze procesul și ceilalți comercianți.
Menționăm că platforma este gestionată de Consiliul Concurenței, dar informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.
Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare, adică www.monitorulpreturilor.info, afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare, comercializate în peste 1.700 de magazine ce aparțin Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi şi Supeco.
Aplicația poate fi accesată la nivelul întregii țări de pe telefonul mobil, tabletă sau PC, putând fi descărcată din Google Play și App Store.
Acest proiect, numit www.monitorulpreturilor.info, a fost lansat anul trecut de către Consiliul Concurenței și conține două componente: Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare și Monitorul Prețurilor Carburanților, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto.
Consiliul Concurenței este unica autoritate responsabilă cu aplicarea regulilor de concurență și are ca principală misiune protejarea consumatorilor de practicile ce pot distorsiona funcționarea pieței libere.
Astfel, activitatea Consiliului Concurenței se desfășoară pe două componente: una preventivă, de monitorizare și supraveghere a piețelor, și alta corectivă, de sancționare a abaterilor de la un comportament concurențial normal.