Pandemia ne-a schimbat multe obiceiuri. Întreținerea nu o mai plătim dând nas în nas cu vecinii, facturile nu le mai putem achita în fuga la vreun centru aflat în mall, căci de azi, pentru o perioadă nedefinită, nu mai există mall. Și dacă toate acestea s-au dus către virtual, așa este și în cazul cumpărăturilor. Ai mai jos câțiva pași de care să ții cont pentru a fi în siguranță.
Pentru cei care până acum și-au ales produsele de pe raft sau au pipăit cu atenție legumele de pe tarabele precupeților din piață, cumpărăturile online par dificile. Urmărește pașii de mai jos și vei realiza că legătura cu Internetul nu e mereu o corvoadă.
Pasul 1: Apasă butonul ”Adaugă în coș” sau ”Cumpără” din dreptul produsului/serviciului pe care dorești să îl cumperi. Unele site-uri afișează conținutul coșului de cumpărături, în schimb altele nu. Urmează instrucțiunile pentru fiecare caz în parte. În continuare, comerciantul va cere completarea unui formular cu adresa de livrare și informațiile necesare pentru facturare.
Unele site-ul cer să te înregistrezi și să introduci o serie de date de identificare înainte de a continua procesul de achiziționare. Primești un nume și o parolă, care îți va da acces într-un cont unde de cele mai multe ori vei putea vedea istoricul comenzilor tale și vei putea urmări comanda.
Pasul 2: Alege modalitatea de plată în funcție de opțiunile oferite de site: plata prin carte de credit/debit, PayPal, transfer bancar sau ramburs (plata la livrare). În cazul plății online prin card, urmează o pagină securizată, unde vei introduce datele cardului cu care dorești să achiți comanda.
Pasul 3: Dacă informațiile furnizate sunt corecte și ai fonduri suficiente pe card pentru a acoperi comanda, vei primi un mesaj de aprobare a tranzacției.
Pasul 4: Comerciantul este notificat de aprobarea comenzii și pregătește livrarea. La încheierea comenzii ai posibilitatea de a tipări factura care conține toate detaliile tranzacției.