În sezonul rece, una dintre cele mai mari provocări pentru șoferi este reprezentată de parcarea autoturismului. Mai ales dacă zona despre care vorbim este marcată de zăpezi abundente. Cele mai mari probleme sunt semnalate la mașinile vechi, care riscă să nici nu pornească, după ore de repaus.
Alții, cu mașini mai noi, ar putea să întâmpine dificultăți în obținerea tracțiunii pe drumurile înzăpezite. Sau în parcarea autoturismului, când fulgii de zăpadă se depun straturi pe carosabil. În materialul de astăzi ne vom axa pe această ultimă problemă, pe care o vom analiza în detaliu.
Alegerea locului în care parchezi iarna are un impact mare asupra siguranței și întreținerii mașinii tale. Lumina solară și ploaia nu vor face la fel de mult rău precum zăpada. Recomandarea specialiștilor este să parchezi autoturismul într-un spațiu acoperit, în sezonul rece, pentru a evita neplăcerile.
Totuși, dacă nu deții un garaj și nu ai altă opțiune decât să parchezi mașina în fața blocului, ai în vedere să acoperi parbrizul cu un material potrivit. Vei proteja sticla parbrizului de daune și, în plus, îți va fi mult mai ușor decât de obicei să înlături fulgii de nea care se depun, la prima oră a dimineții.
Citește și: Trucul genial pentru protejarea vopselei de pe mașină iarna. Ce trebuie să faci
În timpul sezonului de iarnă, să nu începi niciodată să conduci înainte de a încălzi mașina. Este vital să te asiguri că motorul este la temperatura ideală, înainte de a te implica în manevre de șofat. Nu uita, de asemenea, să verifici ștergătoarele de parbriz, pentru a evita ulterioare deteriorări.
Folosește o perie specială, pentru a îndepărta reziduurile de zăpadă, începând cu partea superioară a mașinii. Asigură-te că zăpada este îndepărtată, înainte de a conduce mașina. Nu turna apă fierbinte pe parbriz, pentru a-l dezgheța, niciodată! Sticla se poate deteriora rapid.
Citește și: Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile
Apoi, când vrei să pornești motorul și să conduci autoturismul, ai foarte mare grijă să nu aluneci. Asta depinde și de modul în care ai parcat mașina. Mulți cred că parcarea cu fața, lângă bloc, e comodă, însă în sezonul de iarnă este fix invers. Specialiștii recomandă parcarea mașinii cu spatele.
Anvelopele de iarnă sunt proiectate să aibă aderență maximă când autoturismul se deplasează în față. O parcare cu fața a mașinii, lângă bloc, poate conduce la patinatul anvelopelor. Pentru a evita această situație, este bine să optezi pentru parcarea cu fața.