Cum prăjești tofu corect, de fapt. Trucul secret folosit de toți veganii, util în Postul Paștelui VIDEO

Cum prăjești tofu corect, de fapt. Trucul secret folosit de toți veganii, util în Postul Paștelui VIDEO
Cum prăjești tofu corect. Truc util în Postul Paștelui

Obținută din boabe de soia, brânza tofu are calități nutriționale nebănuite și poate înlocui oricând carnea sau ouăle din meniu. În pofida controverselor, doar copii mici sau persoanele cu anumite afecțiuni au motiv să o evite, în timp ce pentru ceilalți este o sursă excelentă de proteine vegetale și de minerale necesare organismului. În plus, este bogată în acizi grași, Omega-3, esențiali inimii. Există multe feluri de a o mânca, dar cea mai îndrăgită variantă este prăjită, gustul său fiind astfel și mai pronunțat, dar având și o textură preferată nouă.

Cum prăjești corect tofu. Metoda e utilă în Postul Paștelui

În primul rând, clătește cubul de tofu sub jetul de apă rece. Taie cubul în felii mai groase, iar pe acestea în alte cuburi. Este important ca toate formele să aibă cam aceeași măsură, pentru a se prăji și pătrunde în același interval. Între timp, e nevoie să întinzi un șervețel de hârtie într-un platou, peste care să răsfiri cuburile. Acoperă-le cu un alt șervețel, apoi presează-le ușor. Pune ceva mai greu peste ele și lasă-le așa cam 20 de minute. Eventual, mai controlează dacă șervețelele sunt îmbibate cu lichid. Dacă da, înlocuiește-le.

Acum încinge tigaia, adaugă puțin ulei și pune cuburile de tofu scurse, răsfirându-le într-un singur strat. Lasă-le cam 2 minute sau până încep să devină aurii pe partea inferioară. Pune în tigaie cuburile scurse, răsfirându-le într-un strat. Lasă-le cam două minute până devin aurii și pe partea celalată, apoi sărează și sotează. În final, răstoarnă cubulețele pe o farfurie și servește tofu cald, acompaniat de o salată, de paste, de legume gătite sau chiar de carne.

Beneficii 

Tofu este un aliment tradițional din China și este realizat în general din laptele obținut din boabele de soia, apă și produse de coagulare. Față de lactatele obișnuite, nu conține deloc gluten sau colesterol, în schimb este foarte bogat în proteine, fier, calciu și acizi grași.

Anumite studii arată că un consum regulat de brânză tofu poate încetini evoluția bolii Alzheimer și poate ajuta ficatul să se refacă după o serie de afecțiuni hepatice agresive. Totodată, poate combate și afecțiunile renale, dartorită conținutului mare de minerale din compoziție. Din acest motiv este și indicată persoanelor care suferă de diabet sau boli renale, ceea ce duce la eliberarea unei cantități mari de proteină în urină.