Bani sau mașină, dacă nu le ai, ești nevoit să te folosești de Uber, Bolt(fostul Taxify), Yango. Pare sigur, însă și aceștia te pot înșela precum unii taximetriști. Ce fac o parte dintre șoferii de ridesharing?
În luna august a anului curent, între taximetriști și șoferii de Uber, Bolt (fostul Taxify) și Yango a fost un război. Greve, presiuni, dar și un final. Atunci, Guvernul decisese scoaterea din legalitate a aplicațiilor deja folosite de sute de mii de români. Presiunea publică a fost prea mare, astfel că au revenit asupra deciziei. Drept urmare, astăzi avem de ales între clasicul taxi, Uber, Bolt sau Yango.
Clienții se plâng că unii șoferi le anulează cursele dacă sunt scurte și mai puțin profitabile. Pentru a evita să fie penalizați, ei susțin că utilizatorul nu s-a prezentat ori a întârziat. În replică, reprezentanții aplicațiilor spun că aceste cazuri sunt puține, iar autorii sunt sancționați. Puțini clienți au depus plângeri la Protecția Consumatorului.
Un șofer, partener la 2 aplicații, a acceptat să explice, sub protecția anonimatului, cum funcționează lucrurile. Șoferul a spus că, după un anumit număr de anulări, poate fi blocat de la câteva ore, la câteva zile, și nu mai poate face curse. Pentru a scăpa, a inventat o strategie care este aplicată și de alții.